سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
رزاقی

حوزه/ ولی فقیه حجت امام زمان(عج) بر ماست، نباید نسبت به آن نگاه سطحی داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رزاقی، در دومین شب مراسم سوگواری دهه اول محرم تصریح کرد: برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) با هدف حضور دین در تمام بخش‌های زندگی انسان مسلمان باید صورت گیرد.

وی که در هیئت و کانون خادم‌الرضا(ع) قم سخن می‌گفت، افزود: یکی از پیام‌های عاشورا نگاه کلان فرد در عالم وجود است؛ اسلام افراد را از نگاه و مطالعه سطحی بدون توجه به ریشه‌ها، علل و عوامل وقایع باز داشته است ومطالعه انسان مؤمن نسبت به تمام بخش‌های زندگی باید کلان باشد.

سخنران مراسم  ادامه داد: اگر نگاه کلان در زندگی حاکم نباشد، ارزیابی فرد از زندگی ناقص خواهد بود و انسان مسلمان مؤظف است نگاهش نگاه کلان باشد و فرد باید بر اشیا، افراد و اعمال نگاه کلان داشته باشد.

وی افزود: کعبه «شی» است، ولی خدا به افراد دستور داده که نسبت به آن نگاه کلان داشته و بر آن احترام بگذارندو قرآن کتاب است، ولی کتاب عادی نیست، بلکه اقیانوسی از معارف و تجلی خداوند متعال است و حتی فرد در هنگام قرائت آن باید سکوت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رزاقی عنوان کرد: قرآن کتابی است که فرد نمی‌تواند آن را یک بار مطالعه کرده و خیال کند که به تمام مطالب آن رسیده است و هر آنچه در کتاب‌های گذشته بیان شده در قرآن جمع شده است و علم قرآن نیز در نزد علی بن ابی‌طالب(ع) بوده است.

وی یادآور شد: فرد باید نگاه کلانی به قرآن داشته و آن را صرف یک کتاب بیان نکندو افق دید فرد باید بالا باشد و اسلام هم به فرد تأکید می‌کند که باید افق دید را بالا برده و نباید تنها جلوی پای خود را ببیند.

این خطیب حوزوی خاطرنشان کرد: فرد باید به اعمال نیز نگاه کلان داشته باشدو نباید به پدر و مادر نگاه عادی داشت ،زیرا کسب رضایت والدین به معنای کسب رضایت خدا بوده و فرد در نگاه به والدین باید خدا را در نظر گیرد.

وی اظهار داشت: حتی نباید به گناه نگاه عادی داشت و به کوچکی گناه نباید توجه کرد بلکه باید در نظر داشت که چرا فرد حاضر می‌شود در برابر خدایی با چنین عظمت گناهی را انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رزاقی گفت: اگر فرد به برادر دینی خود نیکی می‌کند باید بداند که به اهل‌بیت(ع) نیکی می‌کندو همچنین اگر گره‌ای در کار دیگران ایجاد می‌کند باید بداند که در کار ائمه اطهار(ع) گره ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: هر انسانی حلقه‌ای از زنجیره خلقت است و فرد تنها نیست، بلکه در حلقه زنجیره ارزشی خلقت بوده که اگر اشتباهی کند بر دیگر حلقه‌ها اثر می‌گذارد و شیعه باید بداند وقتی گناهی می‌کند در حقیقت اهل‌بیت(ع) را ناراحت می‌کند و وقتی کار خیری انجام می‌دهد قلب این بزرگواران را شاد کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نسبت به ولایت فقیه نباید نگاه سطحی داشت گفت: خیال نکنیم ولی فقیه یک روحانی و یا حاکم است، بلکه ولی فقیه، نماینده امام(ع) است ونباید به ولی فقیه نگاه سطحی و مقطعی داشت، زیرا ولی فقیه حجت امام زمان(عج) بر ما است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه به ولی فقیه باید نگاه به جانشینی امام(ع) باشد و رد این موضوع به معنای رد سخنان امام(ع) است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha