چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کتاب

حوزه/ از سوی ستاد برگزاری هفته کتاب در قم؛ برنامه های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان قم اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام علی اسماعیلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم از تشکیل ستاد برگزاری هفته کتاب در استان قم با محوریت این اداره کل و حضور مسئولین ادارات آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان، اداره کل تبلیغات اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی، صدا و سیما، دانشگاه ها، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه های علمیه و سایر مراکز و موسسات فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: نخستین جلسه این ستاد به منظور با هدف تعیین سیاست ها، بررسی و برنامه ریزی مناسب برای هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان قم برگزار شد.

وی، با بیان این که از 24 آبان تا اول آذر، هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است، اظهار داشت: برنامه های بیست و دومین دوره از هفته کتاب کشور به علت تقارن با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا با رنگ و بوی محرم همراه خواهد بود.

وی همچنین از برگزاری آیین گرامیداشت این هفته و اجرای برنامه های مختلف در قالب این آیین خبر داد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برگزاری شایسته تر هفته کتاب در سطوح مختلف، اقداماتی همچون فعالیت های نمایشگاهی، تقدیر از فعالان، پیشکسوتان و خادمان فرهنگ مکتوب و نشر، برگزاری همایش و گردهمایی و جلسات نقد و بررسی، حمایت از کتابخانه ها و راه اندازی کتابخانه های باز و... از برنامه های هفته کتاب در استان قم خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم با درخواست از همکاری سایر دستگاه های فرهنگی استان خاطر نشان کرد: برنامه های این دوره از هفته کتاب در استان قم با مشارکت دستگاه ها، نهادها و همچنین فعالان فرهنگی اجرایی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha