شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
وحید فرجی، در نشست خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی

حوزه / بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار« ایران بخوان» از ۲۴ آبان تا اول آذر در استان قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، وحید فرجی، در نشست خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با «شعار ایران بخوان» در اداه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد،گفت: کتاب و کتابخوانی از مسائل مهمی است که این از دیرباز مورد توجه مسئولین زیربط قرار گرفته و برای همین منظور اقدام به برگزاری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب برای تروج کتابخوانی در سطح استان کرده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: برای اجرای بهتر این امر، امسال دستگاهای مخلتف مانند صدا وسیما، ائمه جماعت، مدارس، نیروی انتظامی، سپاه و شهرداری وارد میدان شده و با این اداره  همکاری  خواهند کرد.

وی ابراز داشت: زنگ کتاب در مدارس، افتتاح نمایشگاه کتاب در مناطق قنوات،  کهک و دستجرد، چاپ کتاب نوای عاشقی،  اهدای کتاب به مدارس، حوزه  علمیه و دیگر مراکز،  افتتاح صد قفسه باز در اتوبوس در سطح شهر، دیدار با  فرزندان  شهدای مدافع حرم،  امضای تفاهم نامه برای تعامل وهمکاری با بعضی مراکز مانند سپاه و بسیج و نیروی انتظامی،  افتتاحیه نمایشگاه پائیزه کتاب، اعلام آمادگی  بیش از90 ناشر  در طرح پائیزه از جمله این برنامه می باشد.

 سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: رونمایی از کتاب مواهب، بر پایی نشست مهتاب خانه و کتابداری، افتتاحیه 160 کتاب خانه باز در مساجد، تجلیل از کتاب داری در مساجد،

 هماهنگی با ائمه جماعت برای توصیه کتاب داری در بین مردم نیز از دیگر برنامه هفته کتاب داری و کتاب خوانی است.

 وی گفت: حدود 2هزار  991کتاب امسال منتشر شده که 898 ترجمه است  و الباقی تالیفی و از کل کتاب چاپ شده 1هزار163 چاپ اولی است.

فرجی اظهار داشت: بیست و چهارمین دوره کتاب  از 24 آبان تا اول آذر  در استان قم برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha