دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: باور به موقتی بودن دنیا جزو شرایط ورود در دانشگاه عاشورا و کربلا است و کسانی که می‌خواهند در این دنیا بهشت بسازند و فکر می‌کنند که این دنیا جاودانه است نمی‌توانند وارد این دانشگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری صبح امروز در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان این که کربلا یک دانشگاه است و برای ورود به آن باید  دارای شرایط خاص باشیم اظهار کرد: از کلمات و عباراتی که امام(ع) در مسیر کربلا بیان کردند می‌توانیم شرایط ورود به این مکتب را درک کنیم.

وی با بیان این که اولین شرط ورود به این مکتب گذشت است گفت: گذشت از محبوب‌های حلال، گذشت از محبوب‌های حرام، گذشت از دیگران و ... از مصادیق گذشت هستند که برای ورود به دانشگاه کربلا باید آن را داشته باشیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که تنظیم زندگی با یاد مرگ، دومین شرط ورود به این مکتب است تصریح کرد: مشکل بزرگ ما انسان‌ها غفلت از مرگ است و یاد مرگ،  می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در ما داشته باشد.

وی عنوان کرد: دل نبستن، دل نشکستن و بار بستن از اثرات مهم تنظیم زندگی با یاد مرگ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان این که سومین شرط ورود به این مکتب توجه به موقتی بودن دنیا است ابراز داشت: امام حسین(ع) می‌فرمایند" دنیا یک پل است و در حد یک پل باید برایش جا باز کنیم."

وی با اشاره به این که امام(ع) در روز عاشورا می‌فرمایند صبر کنید، این مرگ شما را از دنیای موقت به دنیای جاویدان می‌برد گفت: یکی از ریشه‌های صبر که از درس‌های دانشگاه عاشورا است توجه به موقتی بودن دنیا است.

رئیس موسسه سیره شهدا با بیان این که کربلا و عاشورا تمامش سختی بود و دانشگاهی که این همه سختی دارد موقتی است افزود: این دنیا سختی دارد؛ اما اگر باور کنیم که مدتش کم است و تمام می‌شود مقاومت انسان بالا می رود.

وی بیان کرد: قرآن می‌فرماید، اگر شما به موقتی بودن دنیا ایمان بیاورید از آنچه از شما گرفته می‌شود ناراحت نشده و به داده‌های دنیا مسخ نمی‌شوید.

حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری بیان کرد: امام حسین(ع) در نامه‌ای به برادرشان حنفیه می‌نویسند که ای برادر، دنیا آن قدر کوچک بود که انگار از اول نبود و آخرت آن قدر بزرگ است که انگار از اول آخرت بوده است.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند چقدر بی عقلند کسانی که لذت کوتاه دنیا را به قیمت عذاب آخرت می‌پذیرند.

رئیس موسسه روایت  سیره شهدا با بیان این که در این دنیا معصیت نمی‌ارزد، چون اگر شما هر قدر معصیت کنید یک روزی تمام می‌شود و چیزی نمی‌ماند و در آخرت باید جواب آن را بدهید گفت: سختی‌هایی که جانبازان و آزادگان کشیدند به این امید بود که روزی این سختی‌ها تمام می‌شود و موقتی هستند.

وی تصریح کرد: کاروان کربلا در روز عاشورا و در سرزمین شام، سختی‌های زیادی تحمل کردند و تنها چیزی که این سختی‌ها را برای عمه سادات و امام سجاد(ع) تحمل پذیر کرد، موقتی بودن این دنیا بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری عنوان کرد: باور به موقتی بودن دنیا جزو شرایط ورود در دانشگاه عاشورا و کربلا است و کسانی که می‌خواهند در این دنیا بهشت بسازند و فکر می‌کنند که این دنیا جاودانه است نمی‌توانند وارد این دانشگاه شوند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha