یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 338818
۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
12

ابوالشهدا مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی از شاگردان امام خمینی و مجاهدان حادثه مدرسه فیضیه در سال 42، ، پس از سال ها مجاهدت و تلاش علمی و تبلیغی، سوم محرم الحرام 1436 دعوت حق را لبیک گفت و به دیار ابدی شتافت.

گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»/ مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ رحمت الله قائمی، سال 1315در روستای آزارکی از بخش رحیم آباد شهرستان رودسر دیده به جهان گشود، دوران کودکی و نوجوانی را در همان روستا سپری کرد و در اواخر سال 1334 روانه قم شد و تحصیل علوم دینی را آغاز کرد.

ابوالشهدا مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی در قم در درس بزرگانی همچون حضرات آیات امام خمینی، گلپایگانی، مرعشی نجفی، مکارم شیرازی، نوری همدانی،  جوادی آملی، مشکینی، سبحانی شرکت کرده و بهره های فراوانی برد و  همزمان با تحصیل علوم دینی در ایام تبلیغ نظیر ماه مبارک رمضان و دهه محرم همانند سایر طلاب به منظور تبلیغ معارف دینی به اقصی نقاط کشور مسافرت می کرد.

ایشان در اوج گیری قیام روحانیت به رهبری امام خمینی(ره) حضور فعال داشت و در عرصه روشنگری مردم و جوانان ترس و واهمه ای به خود راه نداد و از هیچ کوششی فروگذار نکرد، با اینکه بارها از سوی ساواک و نیروهای امنیتی رژیم تحت پیگرد قرار گرفت و از سخنرانی منع می شد، اما از هدف مقدسش دست بر نداشت و مدرسه فیضیه قم شاهد جانفشانیهای ایشان در مبارزات حضرت امام خمینی(ره) و در جریان قیام سال 42 می باشد.

*خاطره ای از حادثه مدرسه فیضیه

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی در تشریح حادثه حمله ماموران رژیم به مدرسه فیضیه در سال 42 این گونه نوشته است: در حادثه حمله ماموران رژیم به مدرسه فیضیه، با اسلحه سرد به ساواکی‌ها حمله کردم و یکی از آنها را کشته و در نهایت از ناحیه سر و صورت و زانو مجروح شدم و مدتی بستری بودم که حضرت امام(ره) از بستری شدن من با خبرشدند و آیت‌الله محمدی گیلانی را برای عیادت به منزل ما فرستادند و مبلغ ۷۵ تومان پول از طرف حضرت امام(ره) به اینجانب دادند.

این عالم انقلابی پس از پیروزی انقلاب نیز پس از ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) در حمایت از مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و در تمام عرصه های سیاسی، عبادی و اجتماعی حضور جدی داشت و عمرخود را در راه تثبیت و گسترش معارف دینی و آموزه‌های ناب اسلامي سپري کرد.

در دوران دفاع مقدس نیز علاوه بر فعالیت های علمی و تبلیغی و حضور در کنار رزمندگان و تشویق و ترغیب مردم به حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، دو فرزند عزیزش محمد و زین‌العابدین قائمی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و چند فرزند دیگر ایشان نیز جانباز هستند.

*سفر به دیار باقی

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی، پس از سال ها مجاهدت و تلاش علمی و تبلیغی در ترویج معارف اهل بیت(ع) و تربیت شاگردان فراوان، سرانجام، سه شنبه، 6 آبان ماه، مصادف با سوم محرم الحرام 1436 دعوت حق را لبیک گفته و به دیار ابدی شتافت.

مردم منطقه گیلان به ویژه شهرستان رودسر هیچ گاه خدمات این عالم خدوم و انقلابی را فراموش نخواهند کرد.

روحش شاد و یادش گرامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha