سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
امر به معروف

حوزه/ جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم بر لزوم تلاش به منظور آماده ساختن فضای ذهنی جامعه در راستای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

حجت الاسلام علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه ما نسبت به اقامه و احیای این فریضه مسلم الهی، آن طور که باید و شاید، وضع مطلوب و آمادگی لازم را نداریم.

وی همچنین افزود: در همین خصوص همه دلسوزان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و مردم و مسئولان باید به مقابله با غفلت و سستی و تنبلی در این باره اهتمام بورزند و بدانند که بی توجهی و کم توجهی به امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را دچار انحطاط می کند.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان این که تلاش به منظور احیای امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و ایمانی و در عین حال قانونی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای در کشور این گونه جوسازی می کنند که امر به معروف و نهی از منکر مترادف با خشونت و ورود به حریم خصوصی افراد است و حال آن که به هیچ وجه این گونه نیست.

وی یادآور شد: کلام ائمه اطهار(ع) و دستورات قرآن کریم در این باره باید ملاک و الگوی رفتاری ما باشد و از آن سو هوشیار باشیم که خدای ناکرده این فریضه دینی در جامعه مهجور و مظلوم واقع نشود.

حجت الاسلام علیزاده همچنین ضرورت انسجام و هم افزایی مردم و مسئولان در احیای امر به معروف و نهی از منکر را خواستار شد و گفت: در کنار مردم نیز همه مسئولان و حاکمیت باید در این رابطه ورود جدی داشته باشند تا شاهد نتایج و دستاوردهای مورد نظر باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha