دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
انتظاری

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر این که امر به معروف، فریضه ای برای همیشه است و نباید تنها به یک دهه منتهی گردد، از برخورد سیاسی با این امر الهی انتقاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین انتظاری، امام جمعه شهرستان جلفا استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار گروه استانها خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع)، یکی از اهداف اصلی قیام حضرت را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و اظهارداشت:  این دو فریضه از واجبات الهی بوده و همواره باید مورد توجه قرار گیرد؛ اگر این مهم آن طور که توسط ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین تاکید شده، اجرا شود، قطعا آثار بسیار خوبی در جامعه به همراه خواهدداشت.

وی با تاکید بر لزوم عزم همگانی برای اجرایی شدن این دو فریضه الهی، گفت: برای اجرایی شدن امر به معروف نمی توانیم همه وظایف را متوجه دولت و مسئولین بدانیم، بلکه این مهم امری است که باید تک تک افراد جامعه نسبت به آن اهتمام داشته باشند .

این استاد حوزه، در همین زمینه به اقدامات انجام شده در شهرستان جلفا اشاره و تصریح کرد: از آنجا که خانواده مهم ترین نهاد اجتماعی است، لذا ما برنامه های خود را بر محور این نهاد، تنظیم کرده ایم؛ چون اگرخانواده اصلاح گردد، دیگر بخش های جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

امام جمعه جلفا ادامه داد: در همین راستا از سال گذشته برنامه های امر به معروف متناسب با خانواده ها طراحی شد و امروز این مهم به خوبی اجرا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که بهار امر به معروف و نهی از منکر، ماه محرم است، ابرازداشت: امر به معروف، فریضه ای برای همیشه است و نباید تنها به یک دهه منتهی گردد. ماه محرم بهار امر به معروف است و باید در این ایام به آن بیشتر پرداخته شود.

به گفته مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، برخی از نامگذاری ها از جمله دهه امر به معروف ایجاد مشکل کرده و عده ای فکر می کنند که باید تنها در این ایام، به این شعائر پرداخته گردد.

وی همچنین از سیاسی کردن امر به معروف توسط عده ای از افراد معلوم الحال انتقاد کرد و گفت: این فریضه امری الهی است و این که امروز عده ای به این بهانه اقدام به اسید پاشی و رفتارهای مشابه می نمایند،کاملا انحرافی و غلط است .

انتهای پیام 18/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha