پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حکیم‌الهی

حوزه/گریستن برای سیدالشهدا(ع) زمینه رشد انسان را فراهم می‌کند و او را برای رسیدن به تعالی تربیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی، در مراسم عزاداری‌ که در نمازخانه سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد، اشک ریختن بر مصائب امام حسین(ع) را موجب تربیت بشر عنوان کرد.

وی، دربارة نگرش‌های مختلف به واقعه عاشورا اظهار داشت: دو نگاه به عاشورا وجود دارد: نگاه ظاهربین و نگاه عمیق، که ائمه(علیهم‌السلام) نیز از این نگاه برخوردار بودند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعة‌المصطفی ادامه داد: حادثه عاشورا، زمان و مکان عروج برای تمام انبیای پیش از پیامبر اسلام(ص) و ملائک الهی بوده است. با تکیه بر این حادثه، قیامت شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی، واقعه عاشورا را بسیار عجیب و خارج از فهم بشر توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: برخی از اهداف امام حسین(ع) شامل؛ قیام بر ضد یزید، انجام دادن عهد و پیمان بندگی خدا ، تربیت و هدایت افراد به طور عام و خاص، هدف تربیتی، هدایت، شفاعت و دستگیری از عموم مردم بود.

وی، دربارة هدف اخیر گفت: امتداد این هدف، به امتداد تاریخ است. کمک و یاری سیدالشهدا(ع)، از عموم مردم از زمان حضرت آدم(ع) بود و تا روز قیامت و در صحرای محشر ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی افزود: انبیای پیش از رسول اکرم(ص)، برای رسیدن به کمال و رشد معنوی، باید توسط امام حسین(ع) همراهی و کمک می‌شدند، ملائکه و انبیا، برای برخورداری از قرب الهی، باید به کربلا بروند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی، مرکز رشد و کمال انسان را قلب برشمرد و ابراز نمود: گام اول برای رسیدن به عوالم معنوی، تحول در قلب است. بهترین وسیله برای رقیق شدن قلب نیز گریه است.

وی اظهار داشت: وقتی اشک سرازیر می‌شود، کارهای که شیطان در یک سال انجام داده و گمراهی که شیطان پیش پای ما گذاشته است، پاک می‌شود.

وی توبه را رجوع به ولایت معنا نمود و تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) با فراهم آوردن زمینه برای گریستن، بستر مناسبی برای رشد فراهم نمودند، در حدیثی از پیامبر(ص) آمده است که در روز قیامت، همه چشم‌ها گریان است، به جز چشمی که بر مصائب امام حسین(ع) گریه کرده باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha