چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ شعار"هیهات مناالذله" امام حسین(ع) نقشه راه آزادی خواهان جهان است و این مهم امروز باید به عنوان یک شعار جهانی احیاء و ترویج داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، به شاخصه های عزاداری مطلوب از دیدگاه اهل بیت(ع) اشاره کرد و اظهارداشت: عزاداری شاخص و ممتاز باید در مرحله اول در خط و سیره اهل بیت(ع) باشد؛ همان طور که امام صادق(ع) مجلس روضه برای جد بزرگوارش امام حسین(ع)، با حضور زنان و مردان، اما در محیطی جداگانه می گرفتند، امروز ما هم باید از این سیره الگو بگیریم.

مدیر حوزه علمیه همدان افزود: در روایتی از امام رضا(ع) آمده که حضرت می فرمود "وقتی ماه محرم می رسید دیگر هیچ کس پدرم را خندان نمی دید و این مسئله در روز عاشورا به اوج خود می رسید".

وی با تاکید بر برپایی عزاداری ها مطابق با سنت ائمه اطهار(ع)، تصریح کرد: امروز سیره رهبر معظم انقلاب و دیگر بزرگان دینی برای تمام عزاداران الگو است و باید از روش این بزرگواران در برگزاری مجالس عزای حسینی بهره ببریم  و کاری انجام ندهیم که بهانه به دست دشمن بدهد.

*بهانه به دست دشمن ندهیم

عضو جامعه مدرسین حوزه در همین زمینه برخی از بدعت های غلط را مدنظر قرار داد و گفت: برخی از سنت ها چون قمه زنی و یا امثال آن که به غلط وارد عزای حسینی شده، بهانه دشمنان برای ایجاد خدشه در اسلام ناب است و همه باید هوشیار بوده و ناخواسته وارد این عرصه ها نشویم.

وی با تاکید بر این که ائمه اطهار(ع) به عنوان عترت رسول گرامی اسلام(ص) باید محور اتحاد در جهان اسلام قرارگیرند، ادامه داد: امروز باید در عزاداری ها که تمام دنیا آن ها را رصد می کنند از انجام برخی از اقدامات وحدت شکن که مورد نظر علما هم نیست، از جمله لعن خلفا پرهیز گردد تا عزای حسینی به عاملی برای اتحاد مسلمین تبدیل گردد.

*شعاری فراگیر و جهانی

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی در ادامه با تاکید بر این که باید شعائر حسینی و اهداف قیام سیدالشهدا(ع) در جامعه زنده شود، گفت: شعار"هیهات مناالذله" امام حسین(ع) برای آزادی خواهان جهان چراغ راه است و این مهم امروز باید به عنوان یک شعار جهانی احیاء و ترویج داده شود.

وی، توجه به نماز، امر به معروف و نهی از منکر و... را از دیگر ویژگی های قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و ابراز داشت: باید آحاد مردم به ویژه جوانان با اهداف قیام امام حسین(ع) آشنا شوند تا شعور و معرفت حسینی در جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام 18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha