سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز شعار "مرگ بر آمریکا" مصداق بارز اجرای فریضه نهی از منکر است که ریشه در "هیهات مناالذله" امام حسین(ع) دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با گرامی‌داشت یوم الله 13 آبان، اظهارداشت: بی شک یکی از وظایف مهم هر مسلمانی، اهتمام به مساله نهی از منکر می‌باشد که در این میان، سردادن شعارهایی چون "مرگ بر آمریکا"، مصداقی از این مساله است.

وی افزود: دولت آمریکا و حاکمیت این کشور تاکنون صدها و هزاران منکر نسبت به ملت و کشور ما مرتکب شده و تا مادامی که این منکر را انجام می دهد، ما نیز باید نهی از منکر کنیم.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که آمریکا نه از منکر های گذشته‌اش پشیمان است، نه نسبت به وضع موجود، منکر را ترک کرده، بلکه هر روز مسلمین و بی گناهان زیادی در دنیا با چراغ سبز کاخ سفید کشته می شوند.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: آمریکای جنایتکار، دانشمندان هسته ای و مرزبانان ما را به وسیله ایادی و مزدورانش به شهادت می‌رساند و اموال و حقوق ما را غصب می‌کند، بنابراین ما هم تا زمانی که این سیاست خصمانه ادامه داشته باشد، شعار "مرگ بر آمریکا" را با قدرت سر می‌دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی با بیان این که امام خمینی (ره) به خوبی ماهیت پلید آمریکا را شناخته بود که آن را شیطان بزرگ می‌نامید، گفت: شعار "مرگ بر آمریکا" ریشه در شعار بزرگ امام حسین (ع) در روز عاشورا یعنی "هیهات مناالذله" دارد و ملت ایران از آن جا که از مکتب عاشورا درس گرفته‌اند، در برابر ظالمان و مستکبران عالم و در راس آن‌ها سردمداران آمریکا، ایستاده و تسلیم و ذلیل نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha