پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
نکونام

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: پس از شهادت امام سجاد(ع)، همه اقشار مردم در تشییع جنازه ایشان شرکت کردند و هفت تکبیر نیز در آسمان شنیده شد که نشان از ارادت اهل زمین و آسمان به این وجود نورانی داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی نکونام، در مراسم بزرگداشت شهادت امام سجاد(ع) که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار گردید، با اشاره به این فرموده حضرت زین العابدین(ع) "واعلم ان الساعات یذهب عمرک"، اظهار کرد: روز نو، خود را روزی جدید و شاهد بر اعمال به ما معرفی می کند. اما افسوس که در زندگی روزمره خود بسیاری از کارهای بیهوده انجام می دهیم که نفعی به آخرت ما ندارد.

وی با بیان این که بسیاری از پیام های تلفن همراه، اگر گناه نباشند، لغو و بیهوده هستند، افزود: ابزارهای رسانه ای روز مانند تلفن های هوشمند در کنار فوایدی که دارند، چالش های بسیاری برای زندگی انسان ایجاد کرده که او را از یادآوری آخرت و اعمال دینی باز داشته است.

این استاد حوزه "یوم  التغابن" را یکی از نام های روز قیامت دانست و اذعان نمود: به نگاه امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه، مصیبت "سکرات الموت" و "حسرت الفوت" دو واقعه ناگواری است که در لحظه موت بر انسان واقع می شود. هر جان کندنی، حسرت و سختی خاص خود را به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که انسان در لحظه جان دادن به فکر لحظات لغو و فناشده عمرش می افتد، اضافه نمود: هر موی سفیدی که بر سر و محاسن انسان ایجاد می شود، هشداری است که پیمانه عمر در حال به سر آمدن است و باید به فکر آخرت بود.

وی، با اشاره به محبوبیت حضرت زین العابدین(ع) در بین مردم، خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام سجاد(ع)، همه اقشار مردم در تشییع جنازه ایشان شرکت کردند و هفت تکبیر نیز در آسمان شنیده شد که نشان از ارادت اهل زمین و آسمان به این وجود نورانی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha