یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام سجاد

حوزه/ خطیب حوزوی گفت:نهضت حضرت زین العابدین(ع) نقش بسیار مهمی در تداوم خط نبوت و امامت داشت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این خطیب حوزوی ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد(ع) که با حضور هیئت عزاداری نیروهای مسلح استان قم در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد،  با اشاره به نقش بی بدیل امام سجاد(ع) در تداوم بخشی به اهداف قیام عاشورا ابراز داشت: نهضت حضرت زین العابدین(ع) نقش بسیار مهمی در تداوم خط نبوت و امامت داشت.

وی با اشاره به موقعیت حساس و خاص زمانه آن حضرت گفت: حقیقتاً دین داری در زمان امام سجاد(ع) بسیار سخت بود و ایشان در آن شرایط حساس و خفقان آور با نهضت علمی ، فرهنگی و سیاسی خود ، مانع از انحراف مردم و نیز موجب احیای ارزش های الهی در جامعه اسلامی شدند.

سخنران مراسم یادآور شد: امام زین العابدین (ع) با تشکیل هسته های مقاومت و فعالیت علمی و سیاسی در بین شیعیان، پایه های حکومت ظلم بنی امیه را به شدت سست کرده و در احیای نام و یاد شهدای کربلا کوشیدند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت های فرهنگی در راستای دین شناسی و حراست از دین خدا خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مهم نهضت امام سجاد(ع) ناظر به کار فرهنگی و بصیرت بخشی به مردم جاهل بود.

حجت الاسلام و المسلمین رزاقی با بیان این که ما باید فعالیت فرهنگی و بصیرت افزایی را از امام سجاد(ع) فرابگیریم ، گفت: صحیفه سجادیه مجموعه از معارف عمیق الهی است که به زبان دعا و مناجات بیان شده و امروز در اختیار ماست.

وی افزود: امام سجاد(ع) با روایت گری واقعه کربلا، مانع از آن شدند که فداکاری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان در تاریخ محو و فراموش شود.

این خطیب و سخنران حوزوی تاکید کرد: امروز ملت ما به تاسی از اهل بیت(ع) و امام حسین (ع) در دفاع از انقلاب و نظام و تبعیت از رهبری ،راسخ و استوار ایستاده و از ارزش ها و آرمان های اسلامی حراست می کند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha