یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام صادق محمدی - اصول فقه

حوزه/ رئیس انجمن اصول فقه حوزه از فعالیت بیش از 110استاد سطح عالی و خارج حوزه علمیه در این انجمن خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسملین  سید صادق محمدی در دیدار  اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین  با آیت الله العظمی جوادی آملی  با اشاره به فعالیت های انجمن اصول حوزه اظهارداشت: اصول یکی از مهمترین دروس و از بخش های اساسی علوم حوزوی است.

وی افزود: انجمن علمی اصول از مهمترین انجمن های علمی حوزه است که مراجع عظام به خصوص حضرت آیت الله جوادی آملی عنایت خاصی به این مباحث دارند.

حلقه‌های پنج‌گانه علمی اصولی

رئیس انجمن علمی اصول حوزه خاطرنشان کرد: این انجمن از 5حلقه علمی تشکیل شده است که شامل حلقه نقد و بررسی مسایل اصولی، تاریخ علم اصول، فلسفه علم اصول، تطبیقات علم اصول و اصول مقارن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: در این 5 عرصه صاحبنظران و اساتید سطح عالی حوزه مباحث مختلفی را بیان می کنند که این مسایل در قالب مقالات علمی و پژوهشی منتشر می شود.

وی گفت: این انجمن شکل یافته از 110 استاد سطح خارج حوزه های علمیه است که تا کنون برنامه های مختلفی از جمله نکوداشت شهید صدر، راه اندازی مرکز مشاوره علمی در حوزه را اجرایی کرده و هر روز یک ساعت به اذان ظهر برای استفاده طلاب دایر است.

وی افزود: آموزش روش مشاوره علمی به طلاب و جذب طلاب در حوزه آموزش های علم اصول از دیگر فعالیت ها و برنامه های این انجمن علمی است؛ زیرا یکی از مشکلات مهم ما این است که اساتید زیادی در حوزه مشاوره علمی و تخصصی نداریم و با این روند امیدواریم این مشکل نیز حل شود.

موسس انجمن اصول حوزه بیان کرد: برگزاری نشست های علمی با طلاب و اساتید در حوزه علم اصول از دیگر فعالیت های گسترده این انجمن است که تا کنون دوره هایی چون دوره آموزش منابع علم اصول برگزار شده است.

وی گفت: برگزاری نشست علمی و تخصصی در تهران با موضوع تطور تاریخی در دانش علم اصول، برگزاری 5 نشست تخصصی در زمینه روش تحقیق در علم اصول و نشست تخصصی آرای اصولی آیت الله العظمی  سیستانی و امام راحل و... از جمله این  برنامه ها است.

نوآوری های اصولی آیت الله العظمی جوادی آملی  تبیین می شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان کرد:مجمع عمومی انجمن اصول در نظر دارد تا با بازشناسی آرای اصولی بزرگان حوزه از جمله حضرت آیت الله جوادی آملی فعالیت های علمی خود را تکمیل کند و در این راستا در نظر داریم تا نشستی را با حضور اساتید طراز اول علم اصول برگزار کرده و در این راستا با نوآوری های اصولی آیت الله العظمی جوادی آملی آشنا شوند.

گفتنی است، وی در این دیدار از آیت الله العظمی جوادی آملی برای حضور در این نشست علمی و ارایه نوآوری های ایشان در علم اصول به خصوص حوزه عقل در علم اصول دعوت به عمل آورد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha