چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
کد خبر: 339529
۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
رحمانی

مدیر بخش ارتباطات مرکز نور گفت: یکی از ضروریات حوزه های علمیه چند زبانه بودن خبرگزاری حوزه است که نیاز مبرم مخاطبان خارج از کشور به اطلاعات و اخبار حوزه است.

غلامرضا رحمانی در حاشیه  بازدیداز غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه مطبوعات در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: برگزاری حوزه های علمیه به عنوان تنها مرجع رسمی و تریبون مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه، اساتید و در کل تریبون مواضع رسمی حوزه های علمیه باید با توجه به اهمیت موضوع چند زبانه بودن خود را به زودی محقق سازد.

غلامرضا رحمانی بیان داشت: فراوانی اخبار و موضوعات مختلف دینی و مذهبی از اقصی نقاط کشور و اعلام آخرین مواضع و منوّیات مراجع معظم تقلید شیعه در ایران و جهان میل و رغبت مخاطبین را برای استفاده از این خبرگزاری حوزوی چندین برابر کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که صحت، سرعت و دقت لازم کار رسانه است و بحمدالله طی این سالهای اخیر این مهم به خوبی در نشر اخبار و گزارشات این سامانه خبری به وضوح  مشهود است.

شاهد حرکت رو به جلوی خبرگزاری حوزه هستیم

در ادامه مدیر امور کاربران و پشتیبانی تولیدات نور در سخنانی به نقش پراهمیت و کلیدی خبرگزاری حوزه در نشر و گسترش صحیح و دقیق اخبار حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: زمانی در حوزه تنها نشریاتی به عناوین مختلف و پراکنده مطالب را از بخش هایی محدود فعالیت های حوزه های علمیه منعکس می کردند ولی بحمدلله امروز شاهد ظهور و حرکت رو به جلوی خبرگزاری حوزه های علمیه دوشادوش سایر خبرگزاریهای معتبر کشور با آن بودجه های کلان هستیم.

مهندس محمد قربانی افزود: این حرکت رو به جلو می باشد و اهالی و مدیران این سامانه خبری باید در صدد راه اندازی روزنامه ها و نشریات متعدد به تخصص و البته با مدیریتی واحد باشند و این حرکت مهم با درایت و مدیریت آینده نگر برنامه ریزان این سامانه خبری دور از تصور نیست.

وی با بیان اینکه امروز جهان به مصداق واقعی دهکده جهانی تبدیل شده است ، راه اندازی شبکه ماهواره ای را اقدام مفید، جدی و ضروری امروز حوزه های علمیه توصیف کرد.

قربانی گفت: اگر امروز حوزه وارد این عرصه نشود بدون شکّ دیگری با اهداف و برنامه های انحرافی و با رنگ و بوی دینی وارد صحنه می شود و بر شیفتگان طریقت تاثیر خواهد گذاشت.

مدیر امور کاربران و پشتیبانی تولیدات نور تصریح کرد: خبرگزاری حوزه از پویایی، خلاقیت و ابتکار لازم به پشتوانه ی نیروهای متعد و متخصص خویش برخوردار است و تا آنجا که مطلع هستم علی رغم اینکه از بودجه های ملی و دولتی برخوردار نیست به برکت نفس گرم علما، اساتید و بزرگان حوزه از مقبولیت جهانی برخوردار می باشد و در بسیاری از زمینه ها فصل الخطاب جریانات است.

این گزارش می افزاید: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به عنوان بزرگترین تولید کننده نرم افزارهای علوم اسلامی و انسانی در جهان اسلام سالانه بیش از هزار خبر را از طریق خبرگزاری حوزه  و نشریه افق حوزه به سمع و نظر محققان، پژوهشگران، علما، اساتید حوزه های علمیه در سراسر کشور می رساند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha