چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ایران اندونزی

قائم مقام وزیر دینی اندونزی اظهار داشت: اگر دو کشور اسلامی ایران و اندونزی همکاری بیشتر در همه ابعاد علمی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشند، قطعا قطب جدیدی در جهان اسلام تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر نصر الدین، امروز در دیدار با آیت الله مصباح یزدی که در موسسه امام خمینی(ره) در قم برگزار شد،گفت: مردم اندونزی هرچندگرایش به  مذهب سنّت دارند، ولی بر اساس تحقیقات اندیشمندان غربی، از لحاظ رسم و رسوم وابسته به مذهب شیعه می باشند و رابطه این دو مذهب در این کشور بسیار خوب است.

وی افزود: کشور اندونزی که معروف به یک کشور بزرگ اسلامی است، رابطه عمیقی با فرهنگ، آداب، رسوم و عقائد کشور ایران دارد، زیرا ایران به لحاظ تمدن، فرهنگ و عالمان دین بسیار غنی می باشد و همین عاملی شد تا انقلاب ایران خیلی زود از سوی کشورهای اسلامی مانند اندونزی پذیرفته شود.

نصرالدین عمر اظهار داشت: اگر دو کشور اسلامی ایران و اندونزی همکاری بیشتر در همه ابعاد علمی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشند، قطعا قطب جدیدی در جهان اسلام تشکیل خواهد شد.

قائم مقام وزیر دینی اندونزی با بیان این که کشور اندونزی دارای 2 هزار دانشگاه است و این دانشگاها رابطه عمیقی با فرهنگ غنی ایران اسلامی دارند، اظهار داشت: تمدن غنی ایران و آثار و فرهنگی  آن موجب استقبال خوبی از سوی اندیشمندان شده است و این بیانگر این است که مشترکات فرهنگی بین این دوکشور اسلامی زیاد می باشد.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha