یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که خدمت به نظام بالاترین خدمت هاست، گفتند: ولایت فقیه رکن اصلی این نظام می باشد؛ بنابراین حفظ و حراست آن بر همه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار با افسران نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه قرآن کریم بزرگترین معجزه پیامبر خاتم(ص) می باشد، اظهار داشتند: خداوند تمام برنامه های سعادت انسان را در قرآن کریم بیان کرده و از طریق رسول اکرم(ص) در اختیار انسان ها قرار داده است.

ایشان با بیان این که قرآن کریم بهترین و کامل ترین کتاب آسمانی در بین بشریت است، ابراز داشتند: قرآن، شفادهنده همه دردهاست و این مهم زمانی حاصل می شود که تدبر، تفکر و در نهایت عمل به قرآن صورت بگیرد.

*معارف الهی را از متخصصان دین دریافت کنیم

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان ساختند: برای درک مفاهیم و تفکر در قرآن نیازمند به متخصص و اهل علم هستیم؛ بنابراین علمای دین متخصص در این امر بوده و باید معارف و دستورات الهی را از آنان دریافت کرد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که علم ائمه اطهار(ع) علم لدنی است نه اکتسابی؛ تصریح کردند: علم لدنی علمی است که از طریق خداوند به أئمه معصومین(ع) داده شده و همان علمی است که در اختیار تمام انبیاء از حضرت آدم(ص) تا پیامبر خاتم(ص) بوده است.

معظم له بیان داشتند: پیشوای جامعه اسلامی کسی است که دارای کمالات خدادادی باشد؛ نه اکتسابی و امامت لیاقتی است که خداوند در اختیار برخی از انسان های برگزیده قرار داده است.

*درک مقام امامت برای انسان ها غیرممکن است

ایشان درک مقام امامت را برای انسان ها غیرممکن دانستند و ادامه دادند: عظمت امامان معصوم به قدری است که انسان ها قادر به درک آن نخواهند بود.

*قرآن کریم مکمل تمام ادیان است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این مطلب که قرآن مکمل تمام ادیان است، یادآور شدند: خداوند در همه حال ناظر بر اعمال انسان هاست و تمام اعمال و کردار ما در پرونده ثبت و درج می شود؛ بنابراین باید مواظب اعمال و رفتار خود باشیم تا به گناه و معصیت آلوده نشویم.

این استاد حوزه علمیه قم یادآور شدند: تمام نعمت ها و نشانه ها هشداری است برای انسان ها که از حریم و دین خداوند خارج نشوند.

*ولایت فقیه رکن اصلی نظام است

معظم له در پایان اظهار داشتند: خدمت به نظام مقدس اسلامی بالاترین خدمت هاست و ولایت فقیه رکن اصلی این نظام می باشد؛ بنابراین حفظ و حراست آن بر همه ضروریست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha