یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
علوی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: اگر نعمت های الهی به درستی استفاده نشود و به دنیا وابسته شویم موجب بدبختی و گمراهی خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، حضرت آیت الله علوی گرگانی  امروز در دیدار جمعی از بسیجیان پایگاه شهید برزگر شهرستان جویبار گفتند: خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی بالاترین خدمت در اسلام به شمار می رود واگراین خدمت برای رضایت خدای متعال باشد ثواب آن دوچندان خواهد بود.

معظم له با اشاره به آیات قرآن کریم  افزودند: مال و فرزند ازبین رفتنی است وموجب عاقبت به خیری و سربلندی انسان نخواهد شد و آنچه را که باعث نزدیکی دل انسانها به خدا می شود، اعتقاد به یگانگی خدای متعال، ایمان و اعمال است.

 ایشان با بیان این که داشتن مال و فرزند نه تنها مایع افتخار نیست، بلکه اگر درست استفاده نشود موجب بدبختی و گمراهی می شود، خاطر نشان کردند: قرآن کریم و تاریخ پر از  سرگذشت انسانهای که مال را فدای ایمان و یکتا پرستی کرده  و از نبی مکرم (ص) و دستورات دین فاصله گرفتند و سرانجام کار آنها جزء ضلالت وگمراهی چیز دیگری نشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند : ثعلبه یکی از صحابه پیامبر(ص) بود و جزء کسانی بود که اهمیت خاصی به نماز جماعت و دستورات دینی می داد، اما بعدها گرفتار مال زیاد شد و از نبی مکرم (ص)، دستورات اسلام فاصله گرفت و همین وفادار بودن و وابستگی به مال دنیا و گوش ندادن به دستورات اسلام باعث گمراهی او شد وعاقبت بخیر نشد.

معظم له  مسجد را یکی از پایگاه های دینی و تربیتی در جامعه برشمردند و اظهار داشتند: این عناصرنعمت های الهی در زمین می باشند. قدر این نعمت را بدانید و برای خدمت به جوانان و تربیت آنها تلاش خود را بکار ببندید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان اظهار داشتند: خمس، زکات و نماز جزء برنامه های مکتب اسلام ناب محمدی (ص) به شمار می رود و حرکت در این مسیر باعث تعالی روح و جان آدمی می شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha