یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که عالم بدون عمل، هیچ گونه جایگاهی در جامعه نخواهد داشت، گفتند: طلبگی شغل نیست، بلکه یک فرصت برای علم آموزی، تهذیب نفس و نجات جامعه ازگمراهی است . بنابراین باید قدر این فرصت را دانست و آن را غنیمت شمرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) قم با بیان این که طالب علم، مقام خاصی در پیشگاه خدا دارد، اظهارداشتند: علمی که انسان می آموزد؛ باید موجب وقار او شود و از این جهت تحصیل علوم دینی درمیان علوم دیگر بهترین علوم به شمار می رود.

معظم له با بیان این که علم مانندبدن انسان است افزودند: عالم کسی است که اول به آن چه که آموخته عمل کند و در مرحله  بعد به دیگران بیاموزد و این نوع علوم است که ارزشمند است، زیرا باعث نجات انسانها و ازبین بردن جهالت درجامعه دینی است و این از خصوصیات عالمان دینی می باشد.

ایشان اظهار داشتند: طلبگی شغل نیست، بلکه یک فرصت برای علم آموزی، تهذیب نفس و نجات جامعه ازگمراهی است . بنابراین باید قدر این فرصت را دانست و آن را غنیمت شمرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که  عالم با عمل، زینت پیدا می کند افزودند: ملا کسی است که با علم همراه با عمل و وقار، جهالت جامعه را از بین ببرد و نور حلم، ایمان  و ادب را در جامعه تجلی دهد.

معظم له  با بیان این که  عالم بدون عمل هیچ گونه جایگاهی در جامعه نخواهد داشت، گفتند: عالم کسی است که دردی از جامعه دوا کند نه اینکه دردی به جامعه اضافه کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خاطرنشان ساختند: علمای گذشته از طریق اخلاص، تقوا و تهذیب نفس، بهترین شیوه‌ها را دربرخورد با مردم داشتند و ازهمین طریق، سبک زندگی و آموزه های اهل بیت (ع) را در جامعه تبلیغ و منتشر می‌کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha