سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 339759
۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
حجت الاسلام رضوی مهر

حوزه/ نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان این که خانواده، فرد و جامعه‌ای که با کتاب فاصله دارد بر جهل و دیراندیشی استوار است گفت: هرچه افراد با کتاب و مطالعه و علم اندوزی آشنا باشند در واقع چراغ دانش آنان پرفروغ تر و افق دیدگاه آنان امیدوار کننده تر است.

حجت الاسلام رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که هفته کتاب و کتابخوانی در واقع یادمان اندیشیدن، تفکر و بارور نمودن محتوای علمی است اظهار کرد: دوست مهربان و انیس همه ساعات و لحظات انسان، نیازمند به بصیرت است.

وی با بیان این که متون مکتوب در زمینه‌های مختلف یکی از نیازهای حقیقی بشر است گفت: کتاب بهترین پاسخ گو به نیازها و دانستی ها و توسعه دانش بشری محسوب می‌شود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به توسعه فضای مجازی بیان کرد: اگر چه با رشد فناوری‌های جدید محیط‌های مجازی بسیار توسعه یافته است، ولی با این حال کتاب هنوز در سبد خانوار جایگاه خود را حفظ نموده است.

وی با بیان این که خانواده، فرد و جامعه‌ای که با کتاب فاصله دارد بر جهل و دیراندیشی استوار است افزود: هرچه افراد با کتاب و مطالعه و علم‌اندوزی آشنا باشند در واقع چراغ دانش آنان پرفروغ تر و افق دیدگاه آنان امیدوار کننده تر است.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به این که دوستی کتاب امری فطری است ابراز داشت: قرآن کتابی است که غیر از قلب نبی اسلام (ص) دیگر تشنگان چشمه فیاض انس با مبدأ و هستی را نیز بهره‌مند می‌گرداند.

وی مطرح کرد: نوشتار و کتابت و وجود کتبی کتاب چون چراغی هدایت در مسیر حیات علم و زندگی بشر قرار دارد و انسان‌ها امروزه بهره‌های بسیاری از وجود آن می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در جامعه ما باید از فرصت‌ها بهره‌مند شد گفت: دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی به گونه‌ای باید برنامه‌ریزی کنند که همگان بتوانند آمادگی علم‌آموزی را یافته و با استفاده کامل از کتاب دین خود را به این دانش بی‌بدیل ادا نمایند.

وی عنوان کرد: باید از مهدکودک تا دانشگاه محیطی فراهم شود که همگان به راحتی بتوانند از کتاب‌ها و کتابخانه‌ها استفاده کنند و عمر خود را در پیشبرد علم صرف نمایند و استفاده از کتابخانه‌های سیار بسیار می‌تواند مفید باشد.

حجت الاسلام رضوی مهر بیان کرد: امروزه حوزه‌های علمیه به برکت نظام اسلامی توانسته‌اند با به‌روز رسانی اطلاعات علمی خود نه فقط در جهان اسلام بلکه در مقابله با دیگر ادیان در علم و دانش افزایی و توسعه علمی حرف اول را بزنند و حوزه علمیه قم نیز پرچم‌دار علم و دانش شود.

وی با بیان این که رمز ماندگاری مردان بزرگ دانش، نقد عمر گران‌مایه خویش در مسیر تعلیم و تعلم است گفت: به دلیل آشنایی با سیره مکتب علمی اسلام خاصه سبک زندگی اهل‌بیت(ع) طلاب ما علم را صلاح مبارزه با جهل دانسته و سخن پیامبر(ص) در کسب دانش از گهواره تا گور را بلندترین فرصت دانش افزایی می‌دانند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha