سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام حسینی نژاد

حوزه/ مکتب انبیاء و ائمه طاهرین(ع)، مکتب خودباوری، ایثار، شهادت، هدایت و انسانیت است و این آموزه های دینی تنها از این دانشگاه ظهور و بروز پیدا می کند؛ چراکه هیچ دانشگاهی به غیر از معصومین(ع) به دنبال سعادت انسان ها نیستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حسینی نژاد در گردهمایی طلاب و فضلای شهرهای شیروان، فاروج و اسفراین مقیم قم که در نمازخانه مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 151 سوره بقره هدف از بعثت پیامبران را سعادت انسان ها عنوان کرده است.

 وی یکی از مأموریت های مهم پیامبران الهی را ابلاغ دستورات و آموزهای دینی و اسلامی عنوان کرد و گفت: مکتب  اهل بیت(ع)، مکتبی برگرفته از دستورات ناب خدای متعال می باشد و چه حکمتی بالاتر از این که انسان مبانی فکری و اعتقادی را از این دانشگاه و مکتب بیاموزد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا ادامه داد: اعلام برنامه های تربیتی، اخلاقی و اجتماعی، مأموریت دیگر انبیاء عظام بوده است که اگر انسان ها با آن آموزه ها انس گرفته و دست از طغیان و سرکشی بردارند، می توانند به بالاترین درجات نفسانی رسیده و دیگران نیز از آنها بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: مکتب انبیاء و ائمه طاهرین(ع)، مکتب خودباوری، ایثار، شهادت، هدایت و انسانیت است و این آموزه های دینی تنها از این دانشگاه ظهور و بروز پیدا می کند؛ چراکه هیچ دانشگاهی به غیر از معصومین(ع) به دنبال سعادت انسان ها نیستند.

وی در پایان با اشاره به این که تعلیم قرآن و معارف حقه اسلام، از دیگر مأموریت های انبیاست، افزود: قرآن بالاترین کلام نورانی است که حاوی مباحث اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده و آنچنان دقیق و ظریف است که تاکنون کسی نتوانسته در آن خدشه ای وارد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha