شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
ابراهیمی

مدرسه علمیه سروستان با قدمت 20 ساله، در حال حاضر 22 طلبه دارد که در صورت حمایت مسئولان حوزه های علمیه، این تعداد به 30 طلبه خواهد رسید.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، امام جمعه سروستان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز با اشاره به اقدامات فرهنگی دفتر امام جمعه، گفت: ایجاد وحدت رویه در برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی همچون جشن های دهه مهدویت، ایام فاطمیه، ولادت حضرت علی (ع) و ... از جمله اقدامات می باشد.

وی به تشریح برنامه های انجام شده در ماه محرم پرداخت و گفت: برگزاری برنامه ها با موضوع "معارف عاشورا" در راستای بصیرت افزایی و پرهیز از افراط گری، رعایت شئونات اسلامی و ساماندهی هیئت های مذهبی بخشیاز برنامه های ایام محرم بوده است. 

امام جمعه سروستان، ساماندهی مساجد را از دیگر برنامه های انجام شده اعلام کرد و افزود: برخی مساجد امام جماعت نداشتند، اما در حال حاضر 10 مسجد شهر دارای روحانی هستند، حضور روحانیون در روستاها نیز به خاطر نبود خانه عالم با مشکلاتی روبروست که برای حل این مشکل تمهیداتی اندیشیده شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: مراسم زیارت عاشورا ویژه ادارات هر هفته پنج شنبه ها برگزار می شود؛ این برنامه از ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، بعد از ماه صفر نیز کارگاه مدیریت اسلامی از دیدگاه قرآن که هر دوشنبه برگزار می شد، ادامه می یابد.

وی به وضعیت حوزه علمیه این شهرستان اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه سروستان با قدمت 20 ساله در حال حاضر 22 طلبه دارد که در صورت حمایت مالی، این تعداد را به 30 طلبه خواهیم رساند.

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: برای همکاری هرچه بیشتر روحانیون با دفتر امام جمعه، هر دو هفته یک بار جلسه ای تشکیل می گردد و در مورد مباحث مختلفی همچون رونق مساجد، مسائل روحانیون و موضوعات سخنرانی آنها تبادل نظر می شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دوست IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    خبر شيراز در بخش يزد چه ميكنه ؟!