یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد صالح بحرین

ظاهر کار تکفیری ها سیاسی و مورد استفاده دشمنان اسلام و ادعای انها اعتقادی است که البته با بررسی ریشه اعتقادی آنها متوجه می شویم که منشا اعتقادات آنها به هیچ وجه در معارف دینی جایگاه ندارد.

اشاره در حال حاضر طلابی از 128 کشور جهان در قم مشغول تحصیل هستند. این ظرفیت علمی و فرهنگی فرصتی است تا طلاب با هم اندیشی بایکدیگر برای مبارزه با انحرافی که در جهان اسلام در غالب جریان های تکفیری ظهور کرده اقداماتی را انجام دهند. طلاب بحرینی از جمله طلابی هستند که با حضور فعال در فضای مجازی به دنبال رفع شبهات و معرفی اسلام ناب هستند.

حجت الاسلام محمد صالح مدیر مدرسه جدید التاسیس بحرینی ها که با نام مدرسه علمیه امام هادی علیه السلام در قم فعالیت می کند در گفت و گو با خبرگزاری حوزه گفت: ریشه جریان های تکفیری به بیش از 200 سال پیش برمی گردد زمانی که وهابیت تاسیس شد و گروه های تندرو و سلفی در جهان اسلام ظاهر شدند.

وی تصریح کرد: برخی از علما که منسوب به اسلام هستند و تندروی دارند طبق موازین علمی کار نمی کنند و فِرَق مسلمانی را نمی شناسند بنابراین این عدم آگاهی از علم و دین باعث بوجود امدن جریان های تکفیری شد. این گروه ها به ظواهر آیات و روایات بسنده کرده و با برداشت های ناصحیح از اسلام منحرف شدند.

وی تصریح کرد : این تند روی ها در غالب جریانات تکفیری بعد اعتقادی دارد و انحراف در اعتقادات باعث پدید آمدن چنین جریان هایی شده است.

مدیر مدرسه بحرینی ها خاطر نشان کرد: این جریانات فرصتی را برای استکبار جهانی بوجود آورد تا آنها نقشه ای برای جهان اسلام طراحی کنند و در این میان اسراییل از این جریانات حمایت کرد تا توانمندی های مسلمان ها و جهان اسلام را ازبین ببرند و از آنجا که استکبار به طور مستقیم نمی توانست وارد شود چنانچه در عراق و افغانستان شکست خورد از طریق این گروه های افراطی سعی در ضربه زدن به اسلام داشتند.

صالح ادامه داد: در راستای این نقشه استکبار جهانی گروه های تندرو به نام جهادی وارد سوریه شدند و ناآرامی های متعدد و گسترده ای در این کشور بوجود آوردند و در این میان به تکفیر ملت ها پرداختند.آنها به غیر از خودشان و اعتقاداتی که قبول دارند کس دیگری را مسلمان نمی دانند و آن را کافر دانسته و معتقدند باید با او بجنگند و او را به قتل برسانند درواقع اولویت آنها کشتن است و می خواهند دولت اسلامی را به قول خود پاک کنند و بعد از آن عقیده دیگری ندارند. این کاری است که در سوریه انجام دادند و استکبار جهانی از این وضعیت استفاده کرد.

وی گفت: ظاهر کار آنها سیاسی و مورد استفاده دشمنان اسلام و ادعای انها اعتقادی است که البته با بررسی ریشه اعتقادی آنها متوجه می شویم که منشا اعتقادات آنها به هیچ وجه در معارف دینی جایگاه ندارد.

وی ادامه داد: اعتقادات آنها خلاف اکثر امت اسلامی است و اعتقادات تکفیری ها مخصوص یک مذهب نیست نه سنی و نه شیعه بنابراین برخی از جریانات تکفیری و منحرف از شیعه و سنی وجود دارند که علمای بزرگ جهان اسلام را تکفیر می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha