شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ادریس هانی

تروریسم و افراط نیز زمینه ها و بستر فکری دارد و در پشت این توحش و افراط، یک فکر متوحش وجود دارد.

ادریس هانی نویسنده، استاد دانشگاه رباط و مدیر دانشگاه دارالحکمه رباط مغرب(مراکش) در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: مقابله با جریان های تندرو ممکن نیست مگر با حرکت همه جانبه فرهنگی و علمی، زیرا این تروریسم و افراط نیز زمینه ها و بستر فکری دارد و در پشت این توحش و افراط، یک فکر متوحش وجود دارد.

اندیشمند سرشناس اهل مراکش ادامه داد: شما می دانید که وجود عقب ماندگی و بی اطلاعی در برخی جوامع عرب نیز به این افراد فرصت داده که در چنین فضایی رشد کنند. انسان بی اطلاع طبیعی است که چنین افکار و اندیشه هایی افراطی را بپذیرد. پس مقابله با این جریان ها باید همه جانبه باشد و نباید به فقط به مقابله نظامی منحصر باشد.

خاطر نشان می شود ادریس هانی از چهره ایسزشناس فکری در کشور مراکش است که سالها قبل به مذهب شیعه گروید. وی در همین راستا کتابی با این عنوان نوشت که «لقد شیعنی الحسین» (به راستي كه حسين مرا شيعه كرد)

وی چندی قبل با ذکر اينکه کشورش از جمله سرزمين هايي است که اولين قيام هاي شيعي را شاهد بوده و دولت هاي متعدد شيعه ابتدا در آن تأسيس شدند خواست که روز عاشورا در اين کشور به عنوان يک روز ملي رسما تعطيل اعلام شده و به شکل عمومي گرامي داشته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha