سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کنگره

تقدیر از برپایی کنگره جهانی ضدتکفیر در قم و تبیین برکات و دستاوردهای آن، اشاره به اهداف آمریکا و غرب از تمدید مذاکرات هسته ای و ارایه توصیه های در این باره، محکومیت جنایت اخیر رژیم بحرین در یورش به منزل شیخ عیسی قاسم، ...

اشاره؛

تقدیر از برپایی کنگره جهانی ضدتکفیر در قم و تبیین برکات و دستاوردهای آن، اشاره به اهداف آمریکا و غرب از تمدید مذاکرات هسته ای و ارایه توصیه های در این باره، محکومیت جنایت اخیر رژیم بحرین در یورش به منزل شیخ عیسی قاسم، بررسی تحولات منطقه و تحرکات داعش و اشاره به مناسبت هایی چون هفته بسیج، روز نیروی دریایی و همچنین سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس، اهم مطالب بیان شده در خطبه های نماز جمعه این هفته سراسر کشور می باشد.

*کنگره ای جهانی با ابتکار عالی مرجعیت

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این کنگره جهانی با ابتکار دو تن از مراجع بزرگ عالم تشیع آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی با هدف شناساندن ماهیت واقعی جریان تکفیری و اجماع علمای مسلمان علیه این گونه جریان‌ها برگزار شد که علما و بزرگان جهان اسلام در آن اعلام کردند صحنه‌ گردان جریان تکفیری در کشورهای عراق، سوریه و سایر کشورهای مسلمان آمریکا، اسرائیل و متحدانشان هستند.

*نکته ای درباره مناسبت هفتم صفر

مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین با اشاره به این که روز هفتم صفر بنابر نقل مشهور علما روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است، اظهار داشت: سال گذشته نیز از تریبون نماز جمعه اعلام کردیم که تکلیف این روز باید مشخص شود، مناسب نیست بازار قم و دروس حوزه به عنوان شهادت ایشان تعطیل باشد، ولی صدا و سیما به مناسب میلاد برنامه‌های شاد پخش کند.

*از توطئه صهیونیست ها غافل نشویم

نماینده ولی‌فقیه در فارس نیز با اشاره به روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، اظهار داشت: ملت فلسطین، ملتی مظلوم و زخم‌خورده از استکبار است و رژیم صهیونیستی با وجود شکست‌های متوالی، برای مخفی کردن این شکست‌ها و حالت شکننده‌ای که پیدا کرده از همراهی حکام عربی به ظاهر اسلامی و درگیری‌های گروه‌های تروریستی در کشورهای مختلف حداکثر سوءاستفاده را برده و نابودی مسجدالاقصی و معرفی کشور فلسطین به‌عنوان کشوری یهودی را دنبال می‌کند.

آیت الله ایمانی همچنین در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مسلح شدن کرانه باختری، در صورت تحقق این موضوع، خواب خوش، آسایش و آرامش اسرائیل گرفته می‌شود.

*ناآرامی های یک کشور نژاد پرست

آیت‌الله نورمفیدی هم در جمع نمازگزاران جمعه گرگان با اشاره به ناآرامی‌های بوجود آمده در آمریکا، گفت: در حال حاضر 90 شهر در آمریکا با پلیس این کشور به خاطر موضوع نژادپرستی درگیر هستند و در شعارهایشان گفته می‌شود که می‌خواهند شهرهای آمریکا را به آتش بکشند و یک آمریکای جدید بسازند.

وی یادآور شد: این کشوری که مدعی دموکراسی است هنوز پس از 200 سال نتوانسته حق سیاه پوستان کشورش را بدهد و هنوز سیاه‌ پوست بودن در کشور آمریکا جرم تلقی می‌شود.

*پیروز هستیم، اما ...!

امام جمعه گرگان، جمهوری اسلامی ایران را پیروز مذاکرات هسته‌ای خواند و افزود: ما در این مذاکرات پیروز بشویم یا نشویم باید اقتصاد خود را از این شرایط خارج کنیم و وابستگی اقتصاد ما به نفت باید از بین برود.

*الگوی صحیح مصرف؛ شاخصه سبک زندگی اسلامی

آیت‌الله علم‌الهدی، در خطبه های نماز جمعه مشهد به مساله الگوی مصرف در سبک زندگی دینی اشاره کرد و گفت: افرادی که مومن هستند در هزینه‌سازی اسراف نمی‌کنند و در زندگی تنگ نمی‌گیرند، آنها قوام هستند، در فرهنگ اسلامی ما این اصطلاح قرآنی نیز مطرح است.

وی اضافه کرد: الگوی مصرف ما بر اساس آیات و روایات قرآن است و اگر بخواهیم بیش از آن هزینه‌سازی کنیم دراین صورت اسراف تلقی می‌شود.

*راه های مقابله با داعش

امام جمعه سمنان نیز با اشاره به جنایات گروهک تروریستی داعش، خاطرنشان کرد: داعش یک گروه نظامی و سیاسی است، ولذا برای ریشه‌کن شدن این گروه هم کارهای نظامی و سیاسی و هم فعالیت‌های فرهنگی باید مورد توجه باشد.

آیت‌الله شاهچراغی، هدف فعالیت های گروه داعش را حفظ رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اگر این گروه واقعاً مسلمان بودند، بی شک دست به چنین جنایات بزرگی نمی‌زدند.

*تفکر بسیجی؛ نسخه کارآمد همه زمان ها

آیت‌الله سلیمانی نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به هفته بسیج و این که بسیج از متن مردم به وجود آمده است، افزود: اندیشه و تفکر بسیج مربوط به شرایط و زمان خاصی نیست بلکه در همه عرصه‌ها تفکر بسیج قابل استفاده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بررسی جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام خاطرنشان کرد: در این کنگره علمای شیعه و سنی جهان اسلام گردهم آمده تا راهکاری برای برون رفت از چالش جریان‌های تکفیری بیندیشند.

*وقتی انحراف با استکبار همراه می شود

آیت‌الله امامی کاشانی هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن محکوم کردن حمله به بیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم گفت: این حرکات ناشی از توأم شدن انحراف در اسلام با استکبار است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره جهانی شناخت جریان تکفیری در قم با حضور مراجع معظم تقلید و تأکید بر اینکه باید تفکر تکفیری در کشورهای اسلامی تبیین شود و این وظیفه حوزه‌های علمی شیعه و سنی است، افزود: حرکت این تفکر منحرف از اسلام که توأم با استکبار شده را در فلسطین یا در حمله به بیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم می‌بینیم.

*سه دلیلی که مذاکرات به نتیجه نمی رسد

حجت الاسلام و المسلمین عاملی نیز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل، گریزی به نتیجه مذاکرات اخیر هسته ای زد و گفت:‌ این مذاکرات هر چقدر هم تمدید شود به سه علت به‌ جایی نمی‌رسد، اول اینکه آمریکا با این پیش‌‌فرض مذاکره می‌کند که ایران چاره‌ای جز کوتاه آمدن ندارد و بر ماست که در مدت تمدید شده و کلاً در تمام دوره‌ها آنها را از این فکر غلط مأیوس کنیم. دومین دلیل اینکه روحیه استکباری آمریکا مذاکره را از حالت مذاکره بودن خارج می‌کند.

وی افزود: علت سوم هم این است که مشکل هسته‌ای ایران مشکل سیاسی است نه فنی چرا که آنها به ‌طور یقین می‌دانند که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست و مدیر آژانس هسته‌ای بارها تأکید کرده که دلیلی بر اینکه ایران به ‌طرف سلاح هسته‌ای می‌رود، پیدا نکرده‌ایم.

*راه حل مشکلات کشور را به مذاکره گره نزنید

خطیب جمعه اردبیل در عین حال تصریح کرد: جمهوری اسلامی براساس منطق خود مذاکرات را پی می‌گیرد اما مذاکرات یک سال اخیر باید این درس بزرگ را برای مسئولان داشته باشد که با فرض ادامه تحریم‌ها برای سال‌های طولانی باید در جستجوی راه‌ حل مشکلات کشور بود و حل مشکلات را به مذاکره گره نزد.

*نشان دادیم آمریکایی ها زیاده خواه هستند

آیت‌الله قربانی، امام جمعه رشت با بیان این که ایران در مذاکرات هسته‌ای ثابت کرد، آمریکا زیاده‌خواه است، گفت: با توجه به شرایطی که در آمریکا پیش آمده، غرب مجبور است با ایران در مسئله هسته‌ای به توافق برسد و اذعان دارد تا چهار ماه دیگر در مسئله هسته‌ای ایران به توافق برسد.

*ظلم دیگری از آل خلیفه

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر نیز در همین رابطه تاکید کرد: مردم بحرین چیزی جز آزادی، اسلام واقعی و رهایی از استعمار نمی‌خواهند به همین خاطر مورد ظلم و ستم آل‌خلیفه واقع شده‌اند.

*اقتصاد مقاومتی، تنها راه است

آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز نیز با تاکید بر این که آب ما با مستکبران هرگز در یک جوی نمی‌رود، گفت: تنها راه حل مشکلات کشور راهکار اقتصاد مقاومتی است و نباید برای حل مشکلات اقتصادی چشمانمان به دروازه‌های خارج باشد.

*شهید مدرس؛ اُسوه وکلای ملت

وی با اشاره به دهم آذر و شهادت آیت‌الله مدرس که به روز "مجلس" نامگذاری شده است، اظهار کرد: سیره این شخصیت بزرگوار اسوه و الگو برای نمایندگان مجلس باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین از نمایندگان مجلس خواست دقت لازم  را در بررسی بودجه سال 94 کشور داشته باشند و تمام ابعاد و مشکلات کشور را مد نظر خود قرار دهند.

*نمایندگان مجلس، فکری برای معیشت مردم کنند

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به رسالت مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد:معیشت مردم و مسائل فرهنگی دو اولویت مهم کاری مجلس شورای اسلامی است و جوانان در حال حاضر از مشکلات فرهنگی رنج می‌برند که امیدواریم نمایندگان در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

* ایستادگی تیم مذاکره کننده

امام جمعه ایلام در جمع نمازگزاران این شهر مرزنشین، با بیان این که بزرگ‌ترین دستاورد مذاکرات اخیر اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بود، ابراز داشت: قطعاً عدم توافق اخیر هیچ امتیازی برای آمریکا و متحدان غربی- عربی نخواهد بود و جای تقدیر و تشکر از تیم مذاکره‌کننده کشورمان دارد که در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی و گستاخی آمریکا شجاعانه ایستادگی کردند و از حقوق ملت با روحیه جهادی و تفکر بسیجی با قاطعیت دفاع کردند.

*با تبعیت از رهبری، پیروزی با ماست

حجت الاسلام والمسلمین لطفی همچنین اضافه کرد: باید با حفظ روحیه انقلابی و با نصب‌العین قرار دادن رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب شکست نهایی و ذلت و خواری را به آمریکا و چند کشور زورگوی غربی تحمیل کنیم. همانطوری که رهبر عزیز انقلاب در جمع مجمع عالی بسیج فرمودند که توافق هیچ پیروزی برای آمریکا رغم نخواهد زد و ملت ایران تنها پیروز این عرصه خواهد بود چراکه آنها نتوانستند خواسته‌های نامشروع و قلدرمأبانه خود را بر ملت ایران تحمیل کنند.

*مجلس زنده و سالم؛ تداوم بخش اهداف انقلاب

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت سید حسن مدرس و نام گذاری این روز به عنوان روز مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی رکن رکینی است که با موضع‌گیری، تصمیم و حرکت صحیح و جهت‌دار نقش عمده‌ای در تداوم انقلاب اسلامی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از مجلس شورای اسلامی دو مطالبه دارند، افزود: مجلس از دیدگاه رهبری باید زنده و سالم باشد تا بتواند به اهداف انقلابی و اسلامی خود به درستی عمل کند.

*تندیس پایداری و جهاد فی سبیل الله

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، با اشاره به هفته بسیج، این شجره طیبه را تندیس پایداری و مبارزه با بیدادگران زمان توصیف کرد و گفت: بسیجیان مردمانی هستند که سند هویتشان در جهاد آباد صادر و در ایستگاه اخلاص مهر خلوص خورده است، گفت: بسیج از طایفه عشق است که با قبیله ایثار وصلت کرد و در حریم یار رسم عاشقی آموخت و در عرش اعلی به عشق‌بازی پرداخت.

*غربی ها چشم دیدن ایران مقتدر را ندارند

امام جمعه همدان با اشاره به تمدید مذاکرات 1+5 با ایران بیان داشت: دعوای غرب با ایران بر سر غنی‌سازی و مسائل هسته‌ای نیست، بلکه آنها از اقتدار و رشد روزافزون ایران می‌ترسند.

حجت الاسلام و المسلمین طه‌محمدی افزود: رشد و ترقی ایران در همه عرصه‌ها کشورهای دیگر را به تحسین واداشته و این امر به مذاق غرب خوش نمی‌آید، چرا که روند رو به رشد ایران، اقتدار کشورهای استکباری را زیر سئوال می‌برد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha