شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام مختاری حوزه هرمزگان

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان با تاکید بر این که امروز حوزه باید محتوای زندگی بشری در تمام ابعاد را تامین کند، گفت: این مهم نیازمند نیاز سنجی ملی و بین المللی و تحول و بازنگری در کارکردهای حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر این که تحول از مسائل غیر قابل اجتناب در هر بخش به ویژه در حوزه های علمیه است، اظهارداشت: امروز حوزه های علمیه در عرصه های مختلف، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، درگیر تحول شده اند و این مهم از جمله اقتضائات جامعه است .

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با بیان این که از لحاظ مخاطبان نیز حوزه شاهد تحول است، ادامه داد: با توجه به این مهم، حوزه باید عرصه هایی چون تبلیغ و آموزش و ارائه مطالب به مخاطبان و جامعه هدف، تحولاتی را ایجاد نماید.

وی با اشاره به مظلومیت حوزه در قبل از انقلاب، ابرازداشت: قبل از انقلاب، با توجه به حاکمیت ظالم، حوزه های علمیه به حاشیه رانده شده بودند، ولذا فقه شیعی در عرصه مدیریت اجتماع و کشور حضور جدی نداشت، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه جایگاه واقعی خود را پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به رسالت امروز حوزه، تصریح کرد: با توجه به این که ما داعیه دار تشکیل حکومتی مبتنی بر آموزه های دینی هستیم، باید به بررسی زوایای زندگی امروزی پرداخته و قوانین فقهی آن را استخراج  و به مسایل مختلف پاسخ دهیم.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: با این نگاه، نیازمند تحول در حوزه و تربیت طلاب توانمند هستیم تا بتوانیم به شبهات و مسایل مستحدثه در عرصه های مختلف اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، پزشکی و ... پاسخ دهیم.

وی با اشاره به این که تحول، یک شبه اتفاق نمی افتد و باید برای آن برنامه مدون داشت، تصریح کرد: باید برای تحول در حوزه، با بررسی بخش های مختلف، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف نماییم و با نیاز سنجی ملی و بین المللی، در راستای پیشرفت و توسعه گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه با اشاره به برنامه های حوزه علمیه هرمزگان در راستای تحول و پاسخگویی به نیازهای جامعه، ابرازداشت: در این حوزه برنامه ها به چند بخش تقسیم شده است، یکسری از برنامه ها سراسری بوده و با ابلاغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور اجرا می گردد؛ بخش دیگر برنامه های فوق العاده است که در حوزه استان با مشارکت طلاب و اساتید و با توجه به نیازهای جامعه طراحی شده است که از آن جمله می توان به برگزاری دوره های آموزش زبان های خارجی، قرآن، کارگاه های پژوهشی و تبلیغی و .. اشاره کرد.

انتهای پیام313/18

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha