جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت‌الاسلام صدیقی

حوزه / حضرت عیسی(ع) با آن مقام و جایگاه پیامبری خود برای این که درس تواضع و فروتنی به یاران خود بدهد، شخصا پای آن ها را شست و خطاب به ایشان فرمود که همین گونه در مقابل مردم متواضع و فروتن باشید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی،امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) درهمایش طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان تهران اظهارداشت: خداوند متعال برای راهنمایی ما درسرای فریب دنیا، قرآن، پیامبر و  ائمه اطهار را  قرار داده است، لذا باید بدانیم تمام زندگی ما امتحان است که اگر این موضوع را فراموش کنیم دچار شکست و سرافکندگی می شویم؛ امور دنیا طلوعی دارد و زودگذر است لذا باید در مکتب حضرت ابراهیم (ع) نشست که فرمودند نباید به چیزی که افول و زوال دارد، دل بست.

وی ادامه داد:  حضور در حجره، منزل و میهمانی ها و تمام اماکن و عرصه ها برای طلبه، امتحان است، نباید ادعای طلبگی داشته باشیم اما مورد قبول امام زمان(عج) نباشیم. باید باور کنیم مأمور خدا هستیم و از این دنیا می رویم لذا طلبه بداند که آمده ایم که برویم نه اینکه بمانیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: اسلام هم عبادت دارد و هم مبارزه ، همچنان که حضرت ابراهیم (ع) هم خلوت ها و هم عبادت هایشان و هم مبارزه با ستم و هم خانواده اش امتحان بود، بنابراین باید در ابعاد سیاسی، اقتصادی، مبارزه، منبر و محراب بنده بود.

وی گفت: طلبه سربازامام عصر(عج) است، باید خود را محک بزنید ومتوجه باشید که آیا اعمالتان مورد قبول امام زمان (عج) است یا نه.طلبه همواره خود را بنده خداوند بداند و هیچگاه ازنمازشب غافل نماند.

* نمازبدون ولایت و معرفت ارزش ندارد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه طلبه باید بداند نمازبدون ولایت و معرفت ارزش ندارد گفت:  اسلام دین نجات خود و دیگران، مبارزه با طاغوت ها، فسادها، تنبلی، انحرافات، ریا و تزویر است وطلبه امروز باید تابع ولی امر و ولی فقیه زمان خود باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha