سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مجید فروغی- تهذیب

حوزه/ ابلاغ برنامه های تهذیبی، تبادل فکری در خصوص نحوه اجرای هرچه بهتر فعالیت های تربیتی و تصویب اجرای دوره های آموزش تجوید قرآن کریم، بخشی از اهداف گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه خوزستان بود.

حجت الاسلام مجید فروغی، کارشناس قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری گردهمایی معاونین تهذیب حوزه علمیه خوزستان، گفت: این گردهمایی عصر روز گذشته در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این گردهمایی، بیان داشت: همفکری و ابلاغ برنامه های تهذیبی سال جاری مدارس علمیه، تبادل فکری در خصوص نحوه اجرای هرچه بهتر فعالیت های تربیتی و تصویب اجرای دوره های آموزش تجوید قرآن کریم، بخشی از اهداف و مصوبات گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه خوزستان بود.

حجت الاسلام فروغی، یکی از مهمترین مسایل مطرح شده در این گردهمایی را تصویب اجرای دوره های آموزش تجوید قرآن کریم اعلام کرد و ادامه داد: طلاب تخصص و مهارت زیادی در احکام و اعمال فردی و اجتماعی دین مبین اسلامی دارند و در مسأله تجوید،  نیز نیاز بکار تخصصی دارند.

کارشناس قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، به بیان راهکارهایی در خصوص نحوه تقویت قرائت و تجوید طلاب مدارس علمیه پرداخت و بیان داشت: یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون آموزش قرائت صحیح نماز و قرآن به مردم است؛ از این رو می بایست این مربیان، ملت را به بهترین نحو ممکن آموزش داد تا خدایی ناکرده دچار آسیب نشوند.

وی در پایان با بیان این که زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو عمل به دستورات و رهنمودهای قرآن شکل می گیرد، گفت: اگر خواهان پیشرفت مردم در زمینه معارف اسلامی هستیم، باید قرآن را وارد بطن زندگی آنها کنیم که این با انجام فعالیت های فرهنگی زیرساختی امکان پذیر خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha