یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌‌الله معرفت

حوزه / کتاب "علوم قرآنی " اثر آیت الله معرفت و رمان " مردگان باغ سبز "اثر محمد رضا بایرامی که توسط بنیاد مطالعات اسلامی به روسی ترجمه و در مسکو منتشر گردیده است در لیست آثار برتر نمایشگاه نان فیکشن 2014 قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب آثار تفکری، نان فیکشن، از 26 نوامبر برابر با 5 آذر 1393 در مرکز نمایشگاهی "خانه هنرمندان" مسکو آغاز شده و تا 30 نوامبر 2014 برابر 9 آذر به کار خود پایان می دهد.

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه بیش از یکصد و چهل اثر خود در حوزه قرآن، فلسفه، عرفان، کلام، تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهد.

برای نخستین بار در این نمایشگاه، آثاری چون: فارابی مؤسس فلسفه اسلامی اثر دکتر رضا داوری اردکانی، اسلام و حقوق بشر اثر پروفسور سوکیانین، فلسفه انقلابهای معاصر اسلامی اثر دکتر میثم الجنابی، حیات معقول اثر علامه جعفری، دوره کامل 12 جلدی تفسیر نور القرآن، شماره پنجم فصلنامه فلسفی اشراق، مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی «منثور و منظوم: سازمان‌دهی راهبردی مفاهیم در فرهنگ اسلامی» (برگزار شده در اواخر بهار 1392)، سیاست و قانون اسلامی اثر مهدی سنایی و مردگان باغ سبز اثر محمدرضا بایرامی در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در این نمایشگاه تعدادی از آثار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مانند علوم قرآنی اثر آیت الله معرفت، پول در اقتصاد اسلامی اثر پرویز داوودی حسن نظری سیدحسین میرجلیلی، و فلسفه مقدماتی اثر عبدالرسول عبودیت نیز که به سفارش سمت و توسط بنیاد ترجمه و منتشر شده است در غرفه عرضه شد.

این نمایشگاه از سوی «آژانس فدرال مطبوعات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه» و «گروه رسانه و تبلیغات استان مسکو»  حمایت می‌شود.

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در طول بیش از 6 سال فعالیت خود در سطح روسیه با مهمترین مراکز دانشگاهی و اسلام شناسان روس همکاری مستمر داشته و پروژه های متعددی مثل تولید و نشر آثار، برگزاری دوره های آموزشی و کنفرانس های تخصصی را به انجام رسانده است و هر ساله در نمایشگاه نان فیکشن مسکو نیز مشارکت فعال دارد.

در نمایشگاه امسال دو کتاب از غرفه بنیاد مطالعات اسلامی روسیه» در لیست برتر نمایشگاه قرار گرفت.

 کتاب "علوم قرآنی " اثر آیت الله معرفت و  رمان " مردگان باغ سبز "اثر محمد رضا بایرامی که توسط بنیاد مطالعات اسلامی به روسی ترجمه و در مسکو منتشر گردیده است در لیست آثار برتر نمایشگاه نان فیکشن 2014 قرار گرفت.

همه ساله برگزار کنندگان نمایشگاه آثار برتر عرضه شده را در لیستی منتشر کرده و این کتابها را در ویترین مستقلی به نمایش می گذارند که امسال دو اثر از منشورات بنیاد مطالعات اسلامی در این لیست معرفی شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha