یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کشور روسیه

حوزه/ نشست صدور انقلاب (روندها – پیام‎ها) با تاکید بر نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، امروز سه شنبه در سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی مدبر، مدیر مدارس مجازی اسلامی کشورهای مشترکالمنافع  در این نشست گفت: باید از فرصت فضای مجازی برای ارائه اسلام ناب محمدی(ص) به جهان بهترین استفاده را ببریم.

وی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که باید در این حوزه انجام داد، آن است که باید ضمن رصد در فضای مجازی، نیازهای جوانان را شناسایی کنیم و اسلام را به عنوان منجی به آنها عرضه کنیم.

مدیر مدارس مجازی اسلامی کشورهای مشترک المنافع یادآورشد: در کشورهای مشترک المنافع، زنان، بیشترین قشر جامعه به شمار می آیند و در این کشورها وظیفه مبلغان سخت تر است.

وی افزود: مبلغان وظیفه دارند تا اسلام ناب محمدی(ص) و جایگاهی که اسلام به  بانوان مسلمان داده را به خوبی برای مردم سراسر جهان مشخص کنند.

زمینه فعالیت برای شیعیان در روسیه آماده است

حجت الاسلام مدبر با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در کشور روسیه گفت: این کشور دیدگاه مثبتی نسبت به شیعیان دارد؛ این در حالی است که در این کشور هیچ دری به روی وهابیت باز نیست و می توان از این فرصت عالی برای تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) در این کشور بهره گرفت.

حجت الاسلام خان محمدی نیز  در این نشست با تاکید بر نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، گفت: این نامه باید از هر حیث مورد ارزیابی و واکاوی واقع شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب این نامه را به عنوان رهبری آزاده، روشنفکر و آزادی خواه ارسال کردند، نه به عنوان سیاستمداری که می خواهد با هر حربه ای سخن بگوید.

مدیر گروه تربیت اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: این نامه بسیار به جا و هوشمندانه بود؛ پیام رهبر معظم انقلاب پیامی دینی به جوانان اروپایی بود و نه سیاستمداران، چرا که رهبر معظم انقلاب به بدنه جوان اروپا و آمریکا خوشبین هستند.

وی با بیان اینکه در 50 سال اخیر، گرایش به اسلام در دنیا افزایش پیدا کرده گفت: اگر پیام اسلام ناب محمدی(ص) را به جهانیان برسانیم، اسلام در آینده، دین ناب اول جهان و گفتمان قالب خواهد شد.

مدیر گروه تربیت اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، افزود: اگر درها را باز کنیم و ارتباطات را قوی‌تر و اندیشمندان بیشتری را به کشور دعوت کنیم، به طور حتم در تبلیغ اسلام و گرایش مردم به اسلام موفق تر خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha