یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 344344
۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
شیخ راویل عین الدین

حوزه/ قرار است این روزها، دادگاه عالی روسیه، قانون "ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس" را مورد بازبینی قرار دهد.

خبرگزاری «حوزه»، پیروان اسلام، به عنوان دومین دین بزرگ روسیه، حدود 15 درصد از جمعیت تقریباً 145 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند.

اخراج برخی از دانشجویان محجبه اسلامی از مدارس این کشور، اعتراض مسلمانان و آزادی خواهان روسیه را در پی داشته و به همین سبب، باعث شد تا قانون ممنوعیت حجاب در مدارس فدراسیون روسیه را برای بازبینی مجدد به دادگاه عالی ارسال شود.

در میان همه اعتراضات و اقدامات، نامه مفتی اعظم روسیه به رییس جمهور ولادیمیر پوتین، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است.

چند روز پیش، مفتی اعظم روسیه «شیخ راویل عین الدین» (Rawil Gaynetdin) در نامه ای به رئیس جمهور فدراسیون روسیه، از وی خواست تا از حق دختران مسلمان برای داشتن حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها دفاع کند.

او در نامه سرگشاده خود نوشته که مسأله پوشیدگی بانوان در همه ادیان ابراهیمی و فرهنگ‌های مختلف وجود دارد.

باید به شیخ راویل عین الدین مفتی اعظم روسیه تبریک گفت و از ایشان قدردانی کرد که این گونه از حجاب اسلامی و حق مسلّم زنان مسلمان دفاع می کند.

مطمئناً همه پیروان ادیان ابراهیمی و به خصوص مسلمانان با غیرت، موضع شرافتمندانه ایشان در ارسال نامه به رییس جمهور روسیه برای دفاع از حجاب را خواهند ستود.

وی باید بداند که همه مسلمانان جهان، هم صدای با ایشان و مسلمانان روسیه، از داشتن حجاب اسلامی دفاع خواهند کرد.

آری! همه مسلمانان، به اسلام و به حقوقی که برای زنان مقرّر کرده و آنها را در ارزش های والای انسانی با مردان برابر قرار داده، افتخار می کنند.

این حق برای زن است که خود را از نظرهای شهوانی مردهای شهوتران در اماکن عمومی بپوشاند. کدام قانون می تواند این حق را از او سلب کند؟

آیا می توان تعداد زیادی از افراد یک کشور بزرگ که مدعی دفاع از آزادی است را از برخی حقوق خود محروم ساخت؟

مسلمانان روسیه، امّیدوارند که مسئولان این کشور، از درخواست مفتی اعظم روسیه با روی باز استقبال کرده و با رفع ممنوعیت حجاب در مدارس روسیه، آزادی را به بخش عظیمی از جمعیت این کشور بازگردانند.

حجت الاسلام  اکبری شاهرودی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha