یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جامعة المصطفی

حوزه/ نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در روسیه برگزاری دوره‌های آموزشی شناور در 21 شهر روسیه به زبان های روسی، آذری و تاجیکی برگزار کرده است و طی آن حدود 7 هزار نفر از فراگیران مشارکت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،، نمایندگی جامعة المصطفی در فدراسیون روسیه گزارشی از فعالیت‌های شش ماه نخست این نمایندگی را منتشر نمود.

بنابر اعلام رسمی جامعة المصطفی، برگزاری دوره‌های آموزشی شناور در 21 شهر روسیه به زبان های روسی، آذری و تاجیکی از مهمترین فعالیت‌های این نمایندگی در حوزه آموزش است.

 "روخوانی قرآن کریم"، "تجوید"، "اخلاق"، "تفسیر موضوعی"، "عقاید"، "احکام"، "تاریخ اسلام"، "مکالمه زبان عربی"، "زبان فارسی"، "مذاهب و ادیان" و "وهابیت شناسی" از مهمترین موضوعات تدریس شده در نمایندگی المصطفی در کشور روسیه است که در آن حدود 7 هزار نفر از فراگیران مشارکت نمودند.

برپایی دوره آموزشی برای بیش از 30 نفر از دانش آموختگان المصطفی در این نمایندگی را می‌توان یکی دیگر از برنامه‌های موفق این نمایندگی در شش ماه نخست سال 1393 دانست. در این دوره یک هفته‌ای، آموزش های چون؛ "فقه تخصصی" و نیز "تبار شناسی جریان های تکفیری و تحلیلی از اوضاع منطقه" مورد توجه قرار گرفته است.

برگزاری روزانه آموزش‌های آزاد در مسجد جامع مسکو و آموزش‌های هفتگی در محل نمایندگی را می‌توان از دیگر برنامه‌های نمایندگی المصطفی در فدارسیون روسیه عنوان کرد.

این نمایندگی در عرصه پژوهش نیز ضمن ترجمه، چاپ و انتشار کتاب «توحید» تألیف شیخ صدوق(ره) به زبان روسی؛ تألیف، ترجمه، ویرایش و چاپ کتاب‌هایی مانند؛ "اصلاح خویش به الفبای سیریلیک"، "داستان‌های شاهنامه"،"تاریخ فلسفه اسلامی"، "گزیده اصول کافی"، "هستی شناسی عرفان اسلامی"، "درآمدی بر فلسفه اسلامی"، "منطق مقدماتی"، "مفاتیح الحیات"، "جلدهای اول و دوم المیزان"، "بدایة الحکمة"، "مفاتیح الجنان"، "انتشار مجله فرهنگ اسلامی" و نیز طراحی کتاب لوح آموزشی روخوانی قرآن کریم را در کارنامه فعالیتی خود ثبت نموده است.

در گستره فعالیت شش‌ماهه نمایندگی المصطفی در عرصه برگزاری همایش‌ها ضمن اشاره به برگزاری سومین همایش دانش آموختگان در شهر دربند جمهوری داغستان؛ باید به دهمین همایش بین المللی مسکو که به صورت مشترک با اتحادیه علمای جهان اسلام و نیز برخی از ادارت و سازمان های دینی روسیه و ترکیه برگزار شد، توجه نمود.

نمایندگی جامعه المصطفی در روسیه ضمن اهتمام به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این کشور، مراسماتی مانند؛ میلاد و ایام سوگواری ائمه اطهار(علیهم السلام) به ویژه، میلاد علی بن موسی الرضا(علیه السلام) را برپا داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم RU ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    سلام و عرض ادب.اینجانب یکی از طلبه های جامعه المصطفی هستم از کشور روسیه.نطر خودم را میخواهم اعلام کنم،متاسفانه،طلبهای که سالها تحصیل کرده در ایران وقت گذاشته که بتونه به کشور خود برگرده خدمت کنه به دین اسلام، در حال حاضر دنبال کاری میگرده که بتونه یک لقمه نون بخوره،مجبور میشود کوچه ها جارو بزند به خاطر این که به این بنده کار نمیدهد به خاطر حجاب یا دین و مذهب او،و نام نماینده در روسیه فقط شنیده ام .طلبه های که مدرک ندارد دور ور خودشون جمع نموده،یا اذری زبان یا زبان تاجیکی،بقیه چی می شود؟درس دینی را خوانده ام برای اینکه بروم کوچه ها را جارو بزنم یا فروشنده بشوم؟.بسیار ناراحت هستم ازشما های که دین اسلام به ما آموختید،امیدوارم روز قیامت بتوانید جواب گو باشید. عادل بودن در میان جامعه خدا را خشنود میکند. «إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُم بَیْنَ النَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُم بِهِ إِنَّ اللّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا. خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانتها را به صاحبانش بدهید! و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید! خداوند، اندرزهای خوبی به شما می‌دهد! خداوند، شنوا و بیناست میسپادمتون به خداوند! یا علی مدد...
  • سیدحمید موسوی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    سلام علیکم بنده با طلبه ای که در پایین نظر گذاشته وجویای کار هست کار داشتم تا کمکشون کنم لطفا به بنده معرفی شون کنید