سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
56

دکتر عائشه المناعی ایجاد ارتباط بیشتر نهادهای علمی و فرهنگی بین ایران و قطر را خواستار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آقای مهدی خالقی راد رایزن فرهنگی ایران در قطر و خانم دکتر عائشه المناعی رئیس دانشکده شریعت و رئیس مرکز " سهم مسلمین در تمدن اسلامی محمد بن حمد ال ثانی " قطر به منظور بحث و گفتگو پیرامون همکاری های  فرهنگی و  علمی با یکدیگر دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین از جمله لزوم ایجاد ارتباط بیشتر بین نهادهای فعال در امور زنان دردو کشور به بحث و گفتگو شد.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن برشمردن جایگاه ویژه زنان در تحولات اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی ایران بیان داشت امروزه زنان در ایران با تلاش خود توانسته اند به بالاترین جایگاههای علمی ، فرهنگی و سیاسی دست یابند.

افزایش قابل توجه تعداد دانشجویان دختر در دانشگاه های ایران بویژه در مقاطع تحصیلات عالی و حضور در عرضه های مختلف طی دو دهه گذشته افزایش یافته است و تعدادی از معاونین ریاست جمهوری ایران از بین فرهیختگان زن انتخاب شده اند.

خانم دکتر عائشه المناعی هم در این دیدار با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت و برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، ضمن تشکر از برگزاری جلسه به لزوم همکاری بیشتر علماء و اندیشمندان مسلمان برای عبور از مشکلات فعلی جهان اسلام تاکید کرد.

وی همچنین خواستار ایجاد ارتباط بیشتر نهادهای علمی و فرهنگی دو کشور شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha