جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت‌الاسلام نکونام

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری تاکیدکرد: رعایت قانون اساسی از ایجاد بسیاری از مشکلات و تنش های درون نظام جلوگیری می کند.

حجت الاسلام و المسلمین  نکونام، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به فرا رسیدن دوازدهم آذرماه سالروز تصویب قانون اساسی اظهارداشت: یکی از امتیازات بارز و مهم قانون اساسی اینست که از متن اسلام گرفته شده و توسط فقهای برجسته ای استخراج و تدوین شده است و لذا از سرمایه های بسیار ارزشمند نظام است.

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری،  با اشاره به جامعیت قانون اساسی، افزود: فقهایی که این قانون را نوشتند چون از منابع اسلامی استفاده کردند به تمام ابعاد زندگی دقت کرده و  امروز شاهدیم که این قانون، جوابگوی تمام زوایای زندگی در هر عرصه ای می باشد  و حتی این قابلیت را دارد که بنا به اقتضائات زمان مطابق قوانین اسلامی به روز گردد.

وی گفت: با توجه به ویژگی هایی که در خصوص قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر شد، قطعا رعایت آن از ایجاد بسیاری از مشکلات و تنش های درون نظام جلوگیری می کند، لذا همه ملت ایران از مسئولین تا مردم موظفند تا طبق این قانون عمل نمایند.

به گفته امام جمعه شهرکرد،  امروز هر کدام از کشورها که به قانون اساسی ما مراجعه کرده‌اند به برکت همین قانون به عظمت اسلام پی برده اند و آنرا تحسین کرده اند و این سرمایه عظیمی است که ما در نظام از آن بهره مندیم و باید قدر آنرا بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه همه باید مطابق قانون اساسی گام بردارند، اذعان داشت: یکی از موضوعات مهم قانون اساسی بحث ولایت فقیه است، هر چند جایگاه ولایت بسیار بالاتر از متن قانون اساسی است اما اگر مسئولین به مقدار همین قانون نیز از ولایت فقیه تبعیت نمایند، هیچ مشکلی در کشور به وجود نخواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha