سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام حسین

حوزه / مدیر حوزه علمیه الهادی شهرستان سرابله با تاکید برا اینکه روشنگری علما وخاطره شهدای ابزاری برای مقابله با این فتنه ها است اظهار داشت: شهدا نقش بسزایی در آشنایی جوانان با حادثه کربلا دارند.

حجت‌الاسلام رامین ندری، در گفت‌وگو با خبر نگار خبرگزاری«حوزه»، از ایلام، به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: امام حسین(ع) با عشقی که به معبود خود داشتند، تمام هستی خود را در طبق اخلاص نهاد و در راه خدای خویش فدا کرد، این عشق‌ الهی است که انسان باید از آن درس بگیرد، زیرا عشق امام حسین به خدا بالاترین، مرتبه عشق ها بوده است.

وی با اشاره به سخن چارلز دیکنز نویسنده معروف انگلیسی مبنی بر اینکه: «اگر منظور حسین، جنگ در راه خواسته‌های دنیایی بود، من نمی‌فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می‌کند که او فقط به خاطر اسلام فداکاری خویش را انجام داد»، گفت: امام حسین(ع) به خاطر عشق آسمانی خود و نجات اسلام از انحرافات و کج‌روی‌ها قیام کرد و امروز با وجود پیشرفت‌ روز افزون علم و اقدامات دشمنان اسلام راه به جایی نبرده‌اند زیرا هدف امام حسین هدفی غایی و والا بوده است.

این استاد حوزه با بیان اینکه عاشورا ترکیبی از حدیث و حادثه است، بیان کرد: حدیث به دنبال شعور است و حادثه به دنبال شور، اگر انسان فقط به دنبال  عزاداری باشد و مطالعه و عمل نداشته باشد، موفق نخواهد بود.

مدیر حوزه علمیه الهادی شهرستان سرابله با بیان اینکه امام حسین(ع) با انقلاب خود درس بزرگی به جهانیان آموخت، افزود: عشق به امام حسین(ع) به حدی بزرگ بود که حدیث و حادثه نسل به نسل منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهدا نقش بسزایی در آشنایی جوانان با حادثه کربلا دارند، گفت: با وجود هجمه‌ها و تبلیغات دشمن علیه اسلام، روشنگری علما و یاد و خاطره شهدای عزیز توانسته است ابزاری برای مقابله با این فتنه ها باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha