یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
پیاده روی زائران اباعبدالله الحسین(علیه السلام)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: در آیین پیاده روی اربعین حسینی، شیعیان نشان دادند که تهدیدات داعشی ها و تکفیری ها بی اثر است و خیل عظیم جمعیت راهیان کربلا با هدف رسیدن به امام حسین علیه السلام، آن هم با پای پیاده کابوسی برای آنها خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، درباره اهمیت گرامیداشت اربعین حسینی و عزاداری برای این امام همام اظهارداشت: آیین عزاداری امام حسین علیه السلام، برنامه ای استثنایی است و هر انسانی که بتواند آن را گسترش دهد،  باید در گسترش آن بکوشد.

وی افزود: ارادتی که مردم به اهل بیت علیهم السلام، به ویژه امام حسین علیه السلام دارند، باعث شده که در زمینه قیام آن امام به نوعی احساس ارادت داشته باشند و تا آنجایی که می توانند این قیام را به گوش جهانیان برسانند.

مدیر مدرسه علمیه علوی درباره ظرفیت اربعین در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام، گفت: با توجه به تأکیدات زیادی از زبان اهل بیت علیهم السلام درباره فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام در این روز وارد شده، مردم اهتمام خاصی به قدم گذاشتن در این مسیر و زیارت امام حسین علیه السلام، دارند.

وی تصریح کرد: امروزه با توجه به موج گسترده تمایل به اسلام به ویژه به  شیعه در جهان و از سویی برخوردهایی که از سوی تکفیری ها و وهابیت درباره این حرکت مقدس وجود دارد، حساسیت خاصی پیدا کرده است.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم ادامه داد: تکفیری ها  با رویکرد صهیونیستی به دنبال کم فروغ کردن این حرکت هستند و ما وظیفه داریم در برابر آن  حضور حداکثری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی خاطرنشان کرد: زمانی گفته می شد که گریه و عزاداری انسان را به افسردگی دچار می کند و نشانه عقب ماندگی است، ولی ما نشان دادیم که این عزاداری و گریه کردن نه تنها موجب افسردگی و عقب ماندگی ما نشد، بلکه بسیاری را نیز به اسلام جذب کرد. امروز بسیاری با مذاهب و آیین های مختلف در مراسم با شکوه اربعین حسینی  خود را نشان می دهند.

وی با بیان این که علاوه بر تأکیدات فراوان اهل بیت علیهم السلام و بزرگان دین درباره اهمیت پیاده روی اربعین، گفت: امسال در برابر تکفیری هایی که تهدید می کنندو می خواهند با ایجاد موج جنایت در عراق و ایجاد وحشت و اضطراب در شهرهای مختلف عراقکه مردم را از رفتن به کربلا باز دارند؛ ولی  این حرکت ،حرکتی سازنده و کاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی شیعیان اهل بیت علیهم السلام نشان دادند که این تهدیدات بی اثر است، همه جمعیت گسیل یافته به کربلا با هدف رسیدن به امام حسین علیه السلام، آن هم با پای پیاده گواه این ادعاست و این حضور باشکوه، کابوسی برای داعشی ها و تکفیری ها است.

عشق به امام حسین علیه السلام را بالاترین سلاح شیعیان

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی عشق به امام حسین علیه السلام را بالاترین سلاح شیعیان معرفی کرد و گفت: ما اگر هیچ سلاح جنگی هم در دست نداشته باشیم، امام حسین علیه السلام و ابراز محبت و ارادت به ساحت نورانی و مقدس ایشان قوی ترین سلاحی است که در تمامی جبهه ها ما را پیروز میدان می کند.

این مدیر مدرسه شعار «هیهات منا الذله» را سدی در برابر زیاده خواهی های استکبار دانست و تصریح کرد: اگر از ظرفیت اربعین به درستی بهره برداری شود، تمام توطئه ها خنثی می شود و دشمنان و کسانی که در برابر ما ایستاده اند، مأیوس می شوند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha