چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اربعین

حوزه / امروز ملت مسلمان و به خصوص شیعیان ایرانی با حضور در این گردهمایی بزرگ دینی به دنیا اثبات کردند از نسل عاشورائیان بوده و هیچ تهدیدی بر آنها سازگار نیست.

حجت الاسلام موسوی، مدیر حوزه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین اظهارداشت: طبق روایات رسیده به ما  زیارت اربعین یکی از علائم شیعه است.

وی با بیان اینکه هرچه زمان می گذرد، صحت کلام امام معصوم بر همگان روشن می شود، افزود: نمونه این کلام بحث اربعین است که امروز می بینیم چقدر همگان براین مهم اهتمام دارند.

این استاد حوزه، ادامه داد: علی رغم تمام محدویت ها مومنان و  محبان  اهل بیت(علیهم السلام) به هر وسیله ای خود را به کربلا می رسانند.

وی با تاکید براینکه اربعین شمه ای از حکومت امام زمان(عج) است،گفت: ملت مسلمان و به خصوص شیعیان با حضور در این گردهمایی بزرگ دینی به دنیا اثبات می‌کنند از نسل عاشورائیان بوده و هیچ تهدیدی بر آنها سازگار نیست.

حجت الاسلام موسوی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور فعال طلاب حوزه کرمانشاه در استقبال از زائران گفت: طلاب علاوه بر اینکه در راهپیمایی حضور پرشور دارند و بالغ بر 300 نفر از آنها عازم کربلا شده اند، در مسیرهای مختلف عبور زائران حضور یافته و به آنها خدمات رسانی می کنند.

وی ادامه داد:  طلاب حوزه استان هم چنین در تمام مساجد و معابر و اماکن عمومی که محل عبور زائران است حضور داشته و علاوه بر خدمات رسانی رفاهی به فعالیت های تبلیغی هم می پردازند.

به گفته این استاد حوزه هم چنین مدارس علمیه در مسیر زائران عموما و یکی از مدارس علمیه به صورت ویژه به زائران خدمات رسانی می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha