یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم با تشریح فعالیت های پژوهشی این مدرسه علمیه و تقدیر از نفرات برتر در هفته پژوهش خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش در تشریح برنامه های پژوهشی مدرسه علمیه علوی گفت: فعالیت های پژوهشی این مدرسه، در عرصه توانایی های علمی و تحقیقاتی طلاب، برای همه پایه های تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با اشاره به ارائه تحقیق پایانی طلاب در مدرسه علوی خاطرنشان کرد: طلاب در پایان دوره تحصیلات مقدماتی حوزه، ملزم به ارائه پایان نامه و دفاع از پایان نامه خود هستند که همین مسئله موجب شکوفا شدن توانایی های پژوهشی و بر طرف شدن مشکلات آنها در این مسیر خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه علوی با اشاره به تشکیل گروه های علمی تخصصی در این مدرسه گفت: در حال حاضر در رشته های فقه و اصول، قرآن و معارف، گروه تبلیغ، اخلاق و معنویت و ادبیات، گروه های علمی در حال فعالیت هستند که اساتید مربوطه به همراه تعدادی از اعضای مدعو، به انجام کارهای علمی و پژوهشی می پردازند.

وی افزود: در این گروه های علمی، افراد زیر نظر یک مربی در عرصه های مختلف درسی، به رفع مشکلاتشان می پردازند که این طرح یکنواخت سازی شده و منابع و موضوعات نیز با حضور کارشناسان تعیین کرده است و جلسات هفتگی منظم آن برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی به تشکیل کانون های علمی ادبیات، قرآن و تفسیر، پاسخ به شبهات قرآنی و آشنایی با تفسیر و تفاسیر در مدرسه علمیه علوی قم اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر اقدامات در راستای تقویت روحیه پژوهش در میان طلاب، برگزاری مسابقات علمی است که می تواند کارساز باشد.

وی افزود: این مسابقات، زمانی که طلبه  در فضای پاسخگویی به مسائل علمی است، برای انجام کارهای علمی در آینده آماده می کند. برگزاری آزمون شفاهی عمومی برای  تمامی طلاب در پایه های مختلف از دیگر اقدامات در این عرصه است.

مدیر مدرسه علمیه علوی تصریح کرد: در راستای ترویج فعالیت های پژوهشی در میان طلاب، نشریه «اندیشه علوی:» در این مدرسه منتشر می شود که منعکس کننده افکار و اندیشه ها و کارهای پژوهشی طلاب است. در این نشریه پژوهش های علمی طلاب و مصاحبه های علمی با اساتید حوزه و...، منتشر می شود

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از نفرات برتر علمی و پژوهشی مدرسه علمیه علوی در 26 آذرماه، خاطرنشان کرد: در این مراسم که با سخنرانی یکی از مسئولان حوزه برگزار می شود، از نفرات برتر در پایان  نامه های طلاب، افراد فعال در کانون ها و گروه های علمی و... تجلیل می گردد.

مدیر مدرسه علمیه علوی در پایان افزود: در هفته پژوهش، نمایشگاهی از آثار علمی و پژوهشی طلاب این مدرسه علمیه برپا می شود.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha