شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
L

حوزه / مردم نجیب کاظمیه در اسکان و پذیرایی از زائران در کنار مساجد و حسینیه ها سهیم شدند و درهای منازل خود را به روی زائران گشودند تا میزبان میهمانان امامین کاظمین علیهماالسلام باشند و خدمات لازم مانند تهیه غذا و زمینه راحتی و رفاه زائران حسینی را فراهم سازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شهر مقدس کاظمیه در روزهای اخیر، میزبان خیل عظیم زائران اربعین حسینی بوده است؛ زائرانی که برای عرض تسلیت به ساحت مقدس امام موسی کاظم و امام جواد علیهماالسلام به مناسبت اربعین شهادت امام حسین علیه السلام پس از عزیمت به کربلا راهی شهر مقدس کاظمیه شده اند.

در این زمینه آستان مقدس کاظمیه تمام تلاش خود را برای پذیرایی از این زائران به کار گرفت تا تمام وسایل و امکانات مورد نیاز جهت راحتی زائران را فراهم کند و البته مردم نجیب کاظمیه نیز دست روی دست نگذاشتند و در اسکان زائران و پذیرایی از آنها در کنار مساجد و حسینیه ها سهیم شدند و درهای منازل خود را به روی زائران گشودند تا میزبان میهمانان امامین کاظمین علیهماالسلام باشند و خدمات لازم مانند تهیه غذا و زمینه راحتی و رفاه زائران را فراهم سازند.

شیخ علی الهلالی امام جماعت حسینیه حضرت زهراء النواب از اهالی شهر کاظمیه در این باره می‌گوید: خدا را سپاس که ما را از پیروان اهل بیت نبوت(ع) قرار دارد و توفیق خدمت به زائران اهل بیت را به ما عنایت کرد؛ خدمتی که بیش از هر چیز نشان دهنده راز بقا و استمرار خود در طول ده ها سال می‌باشد. به همین مناسبت حسینیه زهراء النواب نیز از روز دهم صفر افتخار دارد که با همکاری و نظارت آستان مقدس کاظمیه، میزبان زائران محترم باشد و در این راستا روزانه میزبان بیش از 500 زائر بوده ایم و علاوه بر این صبحانه و شام زائران نیز فراهم شده است و این خدمات در واقع به همت مؤمنان نمازگزار در حسینیه فراهم می شد که مشتاقانه درهای خانه های خود را به روی زائران گشودند و این را بخشی از تکلیف حسینی خود به شمار می آوردند.

وی افزود: امروز دیگر زیارت اربعین را نمی‌توان به زمان و مکان محدودی نسبت داد بلکه شاهد این هستیم که اربعین حسینی به بیش از ده روز گسترش یافته و کربلای امروز نیز از سامرا تا بصره امتداد یافته و از این رو از تمام مؤسسات مربوط می‌خواهیم برنامه ریزی لازم را برای پذیرایی و استقبال از شمار زیاد زائران انجام دهند و از زمینه ها و بسترهای موجود در شهر کاظمیه برای ارتقای خدمات رسانی بهره ببرند.

حاج مجید الخزرجی متولی حسینیه النواب نیز در مورد مهم ترین خدمات ارائه شده به زائران می‌گوید: حسینیه نواب در پذیرایی از زائران گوی سبقت را ربوده و فرصت زیادی در استقبال از میهانان خارجی و فراهم ساختن امکانات لازم و ارائه انواع خدمات به زائران با همکاری آستان مقدس کاظمیه دارد به گونه ای که روزانه پذیرای بیش از 2000 زائر بودیم که میان حسینیه و خانه های مجاور توزیع می‌شدند و غذای مورد نیاز آنها نیز به صورت شبانه روزی تهیه می‌شد و علاوه بر اینها خدمات بهداشتی نیز برای آنها فراهم بود و این خدمات تا پایان ایام زیارت ادامه داشت. البته امسال شاهد استقبال زیاد اهالی کاظمیه بودیم به گونه ای که بیشتر مردم ترجیح دادند به جای رفتن به زیارت کربلا میزبان زائران کاظمیه باشند تا با این کار خود بیانگر بخشی از کرم و بخشش امامین کاظمین(ع) باشند.

در این روزها بسیاری از اهالی کاظمیه خود و خانواده و امکانات مادی خود را بسیج کردند و تمام توان خود را برای رسیدن به افتخار خدمتگزاری به کار گرفتند تا عشق خود را به خدمت به زائران اهل بیت نشان دهند و همچنان نیز آماده خدمت رسانی به زائران هستند نه تنها در ایام اربعین بلکه در تمام مناسبت های دینی.

همه مردم شهر به صورت یکپارچه آماده خدمت به زائران هستند و این توفیق را از برکات امامین جوادین علیهماالسلام می‌دانند که زیر پرچم حمایت و عنایت آنها زندگی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha