یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مذاکرات هسته‌ای

حوزه/ کمتر از بیست روز قبل بود که رهبر انقلاب اسلامی، در روز ششم آذرماه، در بین بسیجیان کشور بیان داشتند: با تمدید مذاکرات مخالف نیستیم/ چه توافق بشود و چه نشود، اسرائیل روز به روز ناامن‌تر خواهد شد. این خبر، به سرعت در فضای مجازی در سراسر جهان نقل به نقل گشت و بالاترین بازخورد این سخنان بالطبع در رسانه های صیهونیستی هویداتر بود.

خبرگزاری «حوزه»، این خبر، پس از تمدید توافق بین ایران و 5+1، دو رویکرد خاص داشت؛ اولی در برون و دیگری در فرای مرزها؛ جمهوری اسلامی ایران؛ خبرهای هفتم تا بیستم آذرماه رادیو اسرائیل و روزنامه های مجازی رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به شکل جالبی نسبت به این سخنان واکنش نشان داند که بخشی از این واکنش ها نسبت به اوضاع داخلی اسراییل بود ولی واکنش این رژیم یک پیام بسیار مهم را برای جهان مخابره کرده است.

اخبار روزهای چهارم تا هفت آذرماه اسرائیل در حقیقت بازتابی از اوضاع کاملا دگرگون شده رژیم صهیونیستی در حال حاضر دارد و دو صد البته که نوک پیکان حمله اخبار داخلی این رژیم، کسی نبود جز بنیامین نتانیاهو!

در اخبار رادیو اسرائیل در روزهای پنجم تا هفتم آذرماه می خوانیم که : -نماینده بارز مجلس ایران: به سازمان های فلسطینی کرانه باختری اسلحه می رسانیم.

-استادیوم «تدی» اورشلیم که تروریستهای حماس برای یک عمل تروریستی در آن برنامه ریزی کرده بودند.

-هشت عضو حماس که در کشورهای خارجی آموزش دیده و برای عملیات تروریستی راهی کرانه باختری و اسرائیل شده بودند.

-بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، امروز در آیین یادبود زنده نام داوید بن گوریون، بنیانگزار اسرائیل، تاکید کرد که با وجود انتقادهایی که برخی از شخصیت های بلندپایه اسرائیل از لایحه مورد نظر او برای شناسایی اسرائیل به عنوان کشوری برای ملیت یهود مطرح کرده اند، وی هنوز بر این باور است که این لایحه اهمیت بسزایی دارد و لذا باید از طریق رای گیری در کنست، به قانون مبدل شود. این در حالی است که پرزیدنت رئوبن ریبلین رییس جمهوری کنونی و نیز آقای شیمون پرس رییس جمهوری پیشین اسرائیل در همین مراسم تاکید کردند که با این لایحه مخالف بوده و فکر می کنند که هیچ نیازی نیست که اسرائیل در مقطع زمانی جاری انتقادهای بیشتری را در سطح جهان متوجه خود کند.

-آیت الله خامنه ای امروز در تهران: کرانه باختری باید به سلاح مجهز شود؛ ما به حماس و حزب الله وهرکس که با اسرائیل بجنگد، کمک می کنیم

 -فرمانده کل سپاه پاسداران ادر روز نهایی مذاکرات هسته ای: تمامی اسرائیل "تحت پوشش موشک های مقاومت است؛ این یعنی سقوط اسرائیل"

-ران پروس اور، سفیر اسرائیل در سازمان ملل در حمله تندی  به کشورهای اروپایی و جهانی:  

"ماجرای مظلومیت اسرائیل و یهودیان و حملات شما، ماجرای درایفوس به قلم امیل زولا است،

و شما فریبکار هستید"

-فراخون هرتسوگ؛ رهبر اوپوزیسیون اسرائیل:

احزاب هم پیمان با دولت نتانیاهو بیرون بیآیید و موجب فروپاشی دولت او شوید.

همه این اخبار تنها در ظرف سه روز نشان دهنده اوج پریشان احوالی رژیم صهیونیستی است و اینکه چه پیام مهمی از سخنان رهبر انقلاب به تل آویو مخابره شده است! پیامی که نه در ایران بلکه بیش از آن در رژیم صهیونیستی آثار خود را نشان داد و این رژیم را در سردرگمی جدیدی گرفتار کرده است.

با توجه به شرایط خاص منطقه و شرایط داخلی رژیم صهیونیستی اشاره به چند نکته ضروری است.

1_ کناره گیری لاپید و لیونی از کابینه در حقیقت مشروعیت کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات نیم میلیارد دلاری پیش از موعد

2_ خطر جدی تسلیح کرانه باختری و ایجاد گروه های مقاومت

3_ شکل گیری گروه های مقاومت به موازات حماس و جنبش آزادی بخش که تاثیرگذاری آنها در جنگ غزه بیش از همه گروه های درگیر بود.

4_ موفقیت ایران در تسلیح و تجمیع قدرت شیعیان و اکراد در مقابله فتنه داعش و ترس از ایجاد گروه های موازی بر علیه اسراییل

5_ شکل گیری جبهه عمومی ملی بر علیه نتانیاهو و صهیونیست های راست گرای افراطی

6_ حملات گسترده و پراکنده اعراب ساکن رژیم صهیونیستی به اسراییلی ها و ایجاد رعب و وحشت عمومی از حملات اعراب

7_ پیروزی حزب الله در سوریه و عراق و همچنین پیروزی شیعیان یمن و همچنین عراق

8_ ناکامی لابی صهیونیستی(آیپک) در جلب نظر دولت اوباما برای وضع تحریم های بیشتر و قریب الوقوع بودن توافق هسته ای علی رغم میل باطنی اسراییل

9_ تحکیم قدرت منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی و پذیرش جهانی قدرت ایران در منطقه پس از عدم موفقیت کشورهای آمریکا، عربستان، قطر، ترکیه، امارات و... در تجزیه کشورهای محور مقاومت

10_ پیروزی سیاسی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در فضای جهانی و اقبال جهانی به ایران و تایید جهانی برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران و اعطای وقت سخنرانی به رژیم صهیونیستی در روز سوم مجمع عمومی سازمان ملل و تمسخر حضار پس از حضور مزدوران برای تشویق و پرکردن صندلی های پیرامونی مجمع

11_ شناسایی فلسطین توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا و فرانسه بر خلاف میل باطنی اسراییل و بر خلاف رویه جهانی تا کنون

و...

این یازده نشانه به علاوه نشانه به علاوه سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص که تفاهم یا عدم تفاهم و توافق ایران و غرب هیچ سودی به حال اسرایفلسیل و تامین امنیت رژیم صهیونیستی ندارد، همگی اذهان را به سوی یک واقعیت سوق می دهد! واقعیت این است که همه هیاهوهایی که نتانیاهو به شکل تک صدایی بر علیه توافق هسته ای ایران و کشورهای 5+1 به راه انداخته اند، این رژیم و به خصوص شخص نتانیاهو با بحران هایی که درگیر است که به شکل کاملا واقعی هیچ این توافق یا عدم آن هیچ تفاوتی به حال این رژیم ندارد.

نتانیاهو با چند حماقت بزرگ از جمله تندروی در سیاست خارجی، بی ثبات کردن اقتصاد اسراییل  و از دست دادن حمایت حزب چپ گرا در رژیم صهیونیستی و شکست مفتحضانه در حمله کور به غزه و شکست در پروژه های خاورمیانه جدید و از همه مهمتر منزوی شدن این رژیم درنتیجه نرمش قهرمانانه جمهوری اسلامی ایران و رنگ باختن فریب ها وشگردهای جنگ روانی علیه ایران و فلسطینیان به قدری در داخل رژیم صهیونیستی تحت فشار است که دولت او نیز متلاشی شد و قرار است که انتخابات نیم میلیون دلاری بر این اقتصاد کم رمق رژیم صهیونیستی چنگی دیگر بزند.

نکته دیگر آن است که ورق در منطقه کاملا برگشته است و پروژه ضد مقاومت آمریکا در منطقه حالت معکوس پیدا کرده و امروز جریان مقاومت قدرت عملی خود را در مواجهه با جریان رقیب هم به رخ آمریکا و رژیم صهیونیستی کشانده و هم کشورها و از همه مهمتر ملت های منطقه را به قدرت این جریان واقف کرده است.

تحلیل گران پروژه بزرگ تضعیف آمریکا در منطقه بر این اعتقاد هستند که تمام تحولات منطقه در سه سال اخیر با تحریک آمریکا و با هدف تضعیف تمام دولت های منطقه ایجاد شده است ولی شرایط در حال حاضر به هیچ عنوان بر فاز اعلام شده منطبق نیست و جمهوری اسلامی ایران در پروژه توافق هسته ای جامعیت جهانی را ایجاد کرده است که جریان جهادی شیعی جریانی صلح طلب و مستقل است که خود را تحت هیچ بیرقی قرار نخواهد داد و از طرفی از تکفیر های بی مورد و بدون منشا نیز مبری است.

حقیقت آن است که رژیم صهیونیستی در نازل ترین شرایط مشروعیت داخلی و خارجی پس از اشغال فلسطین تا کنون مواجه شده است؛ سلب مشروعیت اسراییل در نظام بین المللی روز به روز توسعه می یابد و این رژیم با یک نیروی درونی و بیرون به شدت تحت فشار قرار گرفته است و از دیگر سوی عصانیت این رژیم از به رسمیت شناختن فلسطین از سوی اتحادیه اروپا و دشنام های سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گواه بر این مدعاست که این رژیم از هر سوی ناقوس مرگ را می شنود و همه این حوادث به خصوص سیاست بسیار هوشمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری در اعلام تسلیح صددرصدی کرانه باختری و به قول معروف قیچی کردن صهیونیست ها از دو سوی مرزها و همچنین از دست رفتن قوای درونی و همچنین عدم اجماع جهانی برای حمایت از این رژیم همچون گذشته، این رژیم را در سراشیبی اضمحلال قرارداده است.

پس بی دلیل نیست که مقام معظم رهبری با صراحت بیان داشتند؛ که این توافق هیچ تفاوتی به حال رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و جالب اینجاست که زمانی که این رژیم تا این حد به سقوط نزدیک است از چه روی در مذاکرات هسته ای خود ار نقش آفرین معرفی می کند زیرا این رژیم صهیونیستی برای نابودی نیازی به بمب هسته ای ندارد؛ این رژیم سال به سال مشروعیت خود را در نظام جهانی از دست می دهد و قدرت گیری و مقاوم شدن جریان های مقاومت و همچنین شکست پروژه داعش سازی در منطقه و... همگان را بر این نظر متفق کرده است که این رژیم در بهترین حالت خود تا ده سال آینده سالهای سرنوشت ساز خویش را سپری خواهد کرد و چه بسا در این ده سال دیگر چیزی از این رژیم باقی نماند؛ در این حوزه جمهوری اسلامی ایران با تقویت قوای مقاومت بدون درگیر کردن خود در بازی های آمریکا در اطراف این رژیم از جمله جنگ عراق و سوریه این جریان را راهبری می کند.

این رژیم بی دلیل خود را درگیر موضوع هسته ای ایران کرده است و قطعا توافق هرچه باشد هیچ تاثیری در سرنوشت این رژیم نخواهد داشت؛ سیاست نرمش قهرمانانه پس از دو سال موفقیت های فراگیر خود را در عرصه بین المللی به منصه گذاشت و اسراییل را در دامی برد که خود چندین سال برای ایران اسلامی نهاده بود؛ آنها امروز به برکت تدبیر مقام معظم رهبری هم محاصره شده اند؛ هم منزوی شدند و هم مشکلات خارجی به مشکلات داخلی مبدل شد و آنها را در محاق برده و امروز شاهد گروه های قدرتمند مقاومتی هستند که با ساخت موشک هایی که توان نابودی این رژیم را دارند موجودیت آنها را تهدید می کنند زیرا به باور استراتژیست های غربی تنها اصابت بیش از 50موشک به شهرها و مناطق مسکونی و استراتژیک اسراییل قطعا مهار یهودی های داخل برای عدم خروج از اراضی اشغالی کار محالی خواهد بود؛ هنوز فراموش نشده است که دو سال پیش که نتانیاهو بر طبل جنگ علیه ایران و حزب الله پس از شکست در جنگ غزه کوبید، ساکنان مناطق اشغالی که چند نسل رام تر از نسل اول هستند چگونه نیمه شب با ظروف آشپزخانه و با ایجاد سروصدای فراوان در کنار درب منزل او ایجاد همهمه کردند تا به او بگویند که تاب و تحمل هیچ جنگی را ندارد.

مردم جامعه رژیم صهیونیستی به قول مئیر جاودان فر استاد دانشگاه تل آویو و منتقد دولت نتانیاهو در موج بزرگی از محرومیت و فاصله طبقاتی گرفتار شده اند و اگر این وضع ادامه داشته باشد و نیروی نظامی پدافندی این رژیم در مقابل چند موشک مغلوب شود دیگر باید شاهد اغتشاشات و فرار یهودیان از این اراضی اشغالی باشیم.

در پایان باید عنوان شود که این پیام مقام معظم رهبری و علنی شدن حمایت ایران در تسلیح کرانه باختری در آستانه مذاکرات اقدامی بسیار خردمندانه از جانب ایشان بود تا به اسراییلی ها این هشدار را بدهد که ایران اسلامی با دیپلماسی انقلابی خود راه های تنفسی این رژیم را در عرصه های دیگر بسته است و آنها فقط عرض خود را در این میان می برند. این رژیم بی دلیل خود را در بازی بزرگان دخالت داده در حالی که آنها در این شرایط باید به فکر این باشند که چند سال دیگر می توانند مرگ خود را به تاخیر بیاندازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha