یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آیت‌الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته ای تمسک به اهل بیت(ع) را چاره کار خود می دانند گفت: اگر هر عملی، حتی در حوزه دیپلماسی با توسل همراه باشد، قطعا هیچ چیزی نمی تواند مانع ادامه و پیشرفت آن شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن فقیهی در جمع طلاب و فضلای مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان تالش، که در مؤسسه دارالثقلین قم برگزارشد، با بیان این که مسؤلین دیپلماسی نظام مقدس جمهوری اسلامی لازم است با بهره گیری از توسل، زیارت و ادعیه، حرکت را برای تعالی کشور آغاز کنند، اظهارداشت: اگر حرکت دیپلماسی در ابتدای آن معنویت قرار بگیرد، راحت تر پیش خواهد رفت و مورد قبول طرف مقابل قرار خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه قم  با بیان این که مسؤلان دیپلماسی کشور بر این باورند باید  قبل از هر مذاکره ای با غربی ها  ابتدا به خدا و اهل بیت (ع) تمسک  جویند؛ زیرا توسل به حضرات معصومین(ع) در قالب دعا کارگشا است

وی افزود: اگر هر عملی، حتی در حوزه دیپلماسی با توسل همراه باشد، قطعا هیچ چیزی نمی تواند مانع ادامه و پیشرفت آن شود.

آیت الله فقیهی در ادامه  با اشاره به جایگاه علم در روایات گفت؛ نبی مکرم اسلام (ص )فرموده « کسی که علمی را یاد بگیرد، گرچه به آن عمل نکند،  بهتراز هزار رکعت نماز مستحبی است» .بنا بر این عمل به هرچیزی زمانی حاصل می شود که انسان در مسیر علم حرکت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که علم زمانی ارزش پیدا می کند، که اسلام را زنده کند و حیات ببخشد و چنین عالمی فقط یک درجه با انبیاء الهی فاصله خواهد داشت، خاطر نشان ساخت: بهترین علم، اخلاق است و مربیان این علم، انبیاء ، اولیاء الهی، قرآن و روایات  بوده اند که در اختیار بشر قرار گرفته است.

عضو جامعه مدرسین حقیقت توحید را نماز دانست و اظهار داشت: انسان متدین از نمازی که با علم و بصیرت می خواند به یگانگی و حقیقت خدا می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha