یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه هفته وحدت امسال باید بهتر از هر سال برگزار شود گفت: درست است که در بین مسلمانان اختلافاتی وجود دارد، اما این اختلافات نباید منشأ جنگ و نابودی یکدیگر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اراکی شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی شعرا با دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه ایمان، عمل صالح و ذکر کثیر خداوند خصلت‌هایی است که قرآن برای انسان‌های پیروزگر و رستگار بیان کرده است اظهار کرد: ذکر کثیر خدا اساس و بنیان انسان‌های الهی است.

وی بیان کرد: در قرآن دو گونه زندگی برای انسان تعریف شده است که یک نوع زندگی فراموشی و غفلت است و نوع دیگر «زندگی یاد» است و این دو نوع زندگی در قرآن و منابع دینی کاملاً تعریف شده است.

وی ابراز داشت: با توجه به این شرایط از قرآن استفاده می‌شود که دو نوع شعر نیز داریم که یک نوع «شعر یاد» و دیگری «شعر غفلت» است.

آیت الله اراکی ادامه داد: شعری که با یاد سازگار باشد انگیزه‌های مثبت و استعدادهای خوب را به روی انسان باز می‌کند و انسان را به سوی خیر و زندگی جاودانه هدایت می‌کند.

وی با بیان این که برجسته‌ترین نوع ذکر، ذکر محمدی و علوی است گفت: قرآن کریم بهترین کلمه را برای معرفی پیامبر(ص) بکار برده است و آن کلمه «ذکر» است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید رسولی که برای شما فرستادیم عین کلمه یاد است و هویت او هویت یاد است.

وی بیان کرد: ذکر خداوند یعنی ذکر بهترین‌ها، زیباترین‌ها و برترین‌ها و شایسته است که از این فرصتی که خداوند برای ما فراهم کرده است نهایت استفاده را ببریم.

آیت الله اراکی با بیان این که امسال باید هفته وحدت را به بهترین شکل برگزار کنیم گفت: امروز در برابر عجیب‌ترین چالشی هستیم که امت اسلامی در طول تاریخ با آن مواجه شده است و برای مقابله با آن باید وحدت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین محور این چالش ایجاد شکاف در درون امت اسلامی برای نابود کردن اسلام است عنوان کرد: این شکاف جامعه را به یک جامعه‌ای تبدیل می‌کند که از درون ستیز دارد و خود را از درون نابود می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند جامعه اسلامی تبدیل به دو جبهه  شودکه همه باید جزو یکی از این دو گروه باشند و به هیچ‌وجه آشتی‌پذیر نیستند و ستیز آن‌ها در حد مرگ و زندگی است و دشمنان هیچ هدفی جز نابودی کل اسلام ندارند.

وی با بیان اینکه این همه برخوردها با جامعه ایران و تحریم‌ها برای نابود کردن ملیت ایران است گفت: این تحریم‌ها آخرین برگ جنگی است که آن‌ها بر ما تحمیل کردند.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه دشمنان ما هشت سال جنگ، فتنه‌ها و تهاجم فرهنگی را سال‌هاست بر ما تحمیل کرده‌اند تصریح کرد: آن‌ها با این تهاجم فرهنگی می‌خواهند همه چیز را تحت تأثیر خود قرار دهند، آن‌ها هیچ‌چیز حتی ایرانی بودن ما را تحمل نمی‌کنند و رسماً می‌گویند که ملت ایران را می‌خواهیم نابود کنیم.

وی با بیان این که اهل هنر حساسیتی که باید نسبت به موضوع باشد نشان نداده‌اند، ابراز داشت: جنگ آوران اصلی ما در این عرصه اهل قلم و هنر و فکر هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به این که دیروز جنگ آوران ما رزمندگان ما بودند که خون و جان خود را دادند و از هیچ چیز دریغ نکردند گفت: اکنون عرصه جنگ جدیدی است که رزمندگان این جنگ اهل قلم اهل فکر و هنر هستند و باید خود را نشان دهند.

وی مطرح کرد: ما امروز دچار جنگ فراگیری هستیم که یکی از تاکتیک‌های آن ایجاد ستیز داخلی و فتنه بین اقوام و مذاهب مختلف است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در ماهواره و شبکه‌های اجتماعی و وسایل ارتباط جمعی از هر کلمه و ابزاری برای دشمنی با مسلمانان استفاده می‌کنند گفت: برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای به دروغ ادعای شیعه یا سنی بودن می‌کنند و باعث ایجاد تفرقه بین مسلمانان می‌شوند.

وی با اشاره به شیوه رفتار ائمه(ع) بیان کرد: ائمه اطهار(ع) طوری رفتار می کردند که علمای اهل سنت پای منبر آن‌ها حاضر می‌شدند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه ما وظیفه داریم که جامعه اسلامی را متوجه اهل‌بیت(ع) و قرآن کنیم گفت: آنچه در سوریه و عراق اتفاق افتاده است برای این است که می‌خواهند جنگ را به داخل ایران بکشانند.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت را امسال بهتر از هر سال برگزار کنیم عنوان کرد: مفاهیم توحیدی و وحدتی باید به عنوان یک اصل باشد تا اتحاد بین مسلمانان برقرار شود.

آیت الله اراکی ابراز کرد: درست است که در بین مسلمانان اختلافاتی وجود دارد؛ اما این اختلافات منشأ جنگ و نابودی یکدیگر نباید باشد.

وی با بیان این که هیچ ملتی در طول تاریخ مانند اروپائیان اختلاف نداشته‌اند گفت: تاریخ اروپا پر است از جنگ‌های خونین و بی‌رحمانه، آن قدر که اروپائیان جنگ و اختلاف داشته‌اند در هیچ جای جهان چنین خونریزی‌هایی وجود نداشته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: درست است که عقاید ما مسلمانان با هم فرق دارد، امام به نفع ما است که باهم متحد باشیم و نباید اجازه دهیم که مشکلات بسیاری از جمله مشکل اقتصادی ایجاد شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha