یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مبلغی

حوزه/ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه های معتبر جهان اسلام باید برای ایجاد فضای عاری از خشونت مذهبی از طریق بازنگری و بازسازی نظام آموزشی و پیراستن آن از افکار حامل اندیشه های تکفیری تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در سخنانی  گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در برقراری ارتباط و برگزاری هم اندیشی ها با دانشگاه های جهان اسلام سه هدف مهم  جهت همکاری برای تامین و تولید مباحث علمی مربوط به "ایجاد فضای عاری از خشونت مذهبی"، "همکاری جهت پیراستن متون درسی از افکار حامل اندیشه های تکفیری"  و همکاری جهت تامین مباحث علمی "اخلاق بین مذاهبی" را دنبال می کند.

وی اظهار داشت: دانشگاه های معتبر جهان اسلام باید برای ایجاد فضای عاری از خشونت مذهبی از طریق بازنگری و بازسازی نظام آموزشی و پیراستن آن از افکار حامل اندیشه های تکفیری تلاش کنند.

وی اظهار داشت: در این چارچوب اولین جلسه هم اندیشی با دانشگاه الزیتونه تونس روز شنبه ششم دی ماه با حضور چند دانشگاه برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی همچنین  گفت: زنده کردن مبحث " آداب الاختلاف" در قالب نو و معطوف به وضعیت های روابط بین مذاهبی یکی دیگر از کوشش ها جهت همکاری است.

گفتنی است: در راستای سلسله نشست های  هم اندیشی با دانشگاه های مهم جهان اسلام با محوریت دانشگاه مذاهب اسلامی، اولین هم اندیشی روز شنبه ساعت 8:30 الی 12 با حضور دکتر هشام قریسه رییس دانشگاه الزیتونه تونس و مسئولان سایر مراکز علمی پژوهشی در سالن اجتماعات دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می شود.   

لازم به ذکر است: دانشگاه الزیتونه تونس از قدیمی ترین دانشگاه های جهان اسلام است که در سال 116 هجری قمری و( 734 میلادی) تاسیس شد و هم اکنون دارای دانشکده های مهمی از جمله دانشکده اصول الدین،  الهیات، تاریخ و تمدن و شریعت اسلامی می باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha