چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
نظری میانجی

حوزه/ مراسم ختم حجت الاسلام والمسلمین نظری میانجی سه شنبه شب در مسجد صاحب الزمان(ص) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مراسم ختم مرحوم  حجت الاسلام والمسلمین نظری میانجی سه شنبه شب با حضور آیت الله العظمی  زنجانی، آیت الله دوزدوزانی، حجت الاسلام و المسلمین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، شاگردان آن مرحوم،  علما، اساتید حوزه، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) قم برگزار شد.

 یکی از فضلای حوزه در این مراسم با بیان اینکه هیچ دین و آیینی به اندازه اسلام مردم را به علم تشویق نکرده است اظهار کرد: در دین اسلام، علم نوری است که خدا بر دل هر کسی که پاک و مورد محبت خدا باشد می‌ریزد. حجت الاسلام جوانمردی با اشاره به اینکه مثال عالم بین مردم مثال زنده‌ در میان مردگان است گفت: علم است که انسان را به مقام ارجمندی می‌رساند که منصب نیابت امامت را به او عنایت می‌کنند.

سخنران مراسم بیان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند که منزلت علما در میان مردم مانند منزلت من است در میان امت من.

وی با بیان اینکه علم موقعی ارزش پیدا می‌کند که همراه با تقوی باشد گفت: امام حسن عسکری می‌فرمایند " من شما را به تقوی وصیت می‌کنم، پرهیزگار باشید و در بندگی خدا تلاش کنید، سفارش می‌کنم که راستگو باشید که پیغمبر خدا برای ترویج این‌ها آمده بود."

حجت الاسلام و المسلمین جوانمردی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) مبعوث شدند که مکارم اخلاق را در میان مردم بگستراند تصریح کرد: عالم زمانی که به علم رسید به مقام پیامبر(ص) می‌رسد.

وی ابراز داشت: اگر عالم صالح باشد بعد از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) بهترین خلق خدا هستند و اگر ناصالح باشند بعد از نمرود و شیطان بدترین هستند.

این محقق حوزه با بیان انیکه اگر عالم دارای تقوی باشد مرگ او جبران ناپذیر است گفت: امام رضا(ع) می‌فرمایند که روز قیامت به عابد می‌گویند برو بهشت ولی به عالم می‌گویند بایست و شفاعت کن.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha