شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه بوشهر

مدیر حوزه بوشهر با اشاره به اهمیت تهذیب در حوزه های علمیه گفت: باید در راستای تربیت اخلاقی طلاب، کتب تخصصی تهذیب تدوین گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام خدری، در آیین افتتاحییه نهمین اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه در بوشهربا گرامیداشت دهه بصیرت اظهارادشت: اخلاق و تهذیب از ضرورت های امروز جامعه و مخصوصا طلاب و حوزه های علمیه است که باید اهتمام ویژه ای به آن گردد.

وی ادامه داد: در زمینه تهذیب با توجه به ضرورت هایی که دارد باید کتبی در حوزه های علمیه تدوین شده و نقشه راه اخلاقی آنان باشد و در هر مقطعی به طلاب راه را نشان دهد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر، بیان داشت: از طرفی باید در حوزه های علمیه برنامه های تهذیبی در دو حیطه و عملی تدوین شود که در زمینه علمی، تدوین کتب پاسخگو است اما در زمینه عملی شیوه‌های دیگری انجام شود

وی گفت: در عرصه عملی ابتدا باید مسئولان حوزه و مخصوصا اساتید با منش و رفتار خود الگویی برای طلاب باشند.

این استاد حوزه بوشهر، ادامه داد: برگزاری کارگاهها و نشست ها و ... با محوریت اخلاق و تهذیب از دیگر برنامه های این بخش است.

وی با بیان اینکه برنامه های تهذیبی باید طوری باشد که طلبه را در همه ابعاد ارتقاء دهد ، ابرازداشت: تربیت طلاب با برنامه های تهذیبی باید فراگیر و در همه ابعاد باشد و اینگونه نشود که به یک بعد بیش از ابعاددیگر توجه گردد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ، با اشاره به اینکه برنامه های تهذیبی در حوزه علمیه بوشهر از جایگاه خاصی برخوردار است، اذعان داشت: هم اکنون بالغ بر 500 طلبه در حوزه استان مشغول تحصیل بوده و کار هدایت و تربیت این طلاب را 40 استاد تمام وقت و 60 استاد به صورت نیمه وقت، برعهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha