یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام مروی

حوزه/ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: آمریکا ،غرب و برخی کشورهای عربی منطقه، تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا شیعه را از بین ببرند و در این راه پول ها و دلارهای نفتی زیادی خرج می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، معاون ارتباط حوزوی دفترمقام معظم رهبری پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش سالانه مجمع عمومی دومین انتخابات هیات امنای« تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب » سراسر کشور، که در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد،به تبیین اهمیت تبلیغ جهادی و لزوم اهمیت دادن گروه های جهادی به مناطق محروم و آسیب پذیر کشور پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در امور دینی گفت:امروزه همه ادیان و مذاهب در دنیا به امرمهم تبلیغ  در دین و مذهب خود اهتمام دارند و این امر مختص به شیعه نیست و هرکس هم که زحمت بیشتری بکشد و تلاش بیشتری نماید طبعا موفق ترخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود:امروزه بسیاری از مناطق محروم کشور روحانی به خود ندیده است و بسیاری از مسائل ابتدایی دینی و احکام خود را نمی دانند که این مسئله، مسئولیت طلاب و مبلغین را دوچندان می کند و لازم است با برنامه ریزی های صحیح و کار آمد به این مناطق محروم توجه ویژه ای شود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد:فرصت هایی که مذهب شیعه در اختیار دارد هیچ دین و

مذهبی ندارد به گونه ای که میلیون ها نفر در ایام محرم و ماه مبارک رمضان پای منبر روحانیت و مبلغین می نشینند درحالی که اگر دیگر ادیان و مذاهب بخواهند همچین جمعیتی را جمع نمایند، نمی توانند ولی متاسفانه استفاده حداکثری از این ایام نمی شود.

وی ضمن بیان نکاتی به همه گروه های تبلیغی خاطر نشان ساخت:یکی از مهم ترین چیزهایی که گروه های جهادی تبلیغی باید مد نظر داشته باشند، این است که باید در سازمان و ارگانی که مورد قبول نظام است پرونده داشته باشند و این منافاتی هم با استقلال این تشکل ها ندارد، چرا که این کار باعث می شود جلوی بسیاری ازانحرافات و آفات گرفته شود و افراد فاسد و منحرف نتوانند در قالب گروه های تبلیغی به اهداف پلیدشان برسند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی بحث نظارت و بازرسی در امر گروه های تبلیغی را از دیگر نکات مهم دانست و تاکید کرد: سعی شود که از بزرگان و علما در امر تبلیغ دین استفاده شود و ضروری است که نظارت بزرگان و صاحبان تجربه وجود داشته باشد که این خود برکات زیادی به همراه دارد.

از تجربیات یکدیگر در امر تبلیغ بهره بگرید

وی همچنین به تعامل و همکاری سازنده با دیگر گروه ها و نهادی های تبلیغی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ حوزه، دفتر تبلیغات اسلامی و سایر ارگان های فرهنگی اشاره کرد و افزود:با منیت و خود خواهی کار جلو نمی

رود بنابر این سعی شود که هر کدام از گروه های جهادی تبلیغی با سایر ارگان ها و گروه ها همکاری و صمیمیت لازم را داشته باشند و از تجربیات یکدیگر در امر تبلیغ بهره بگیرند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری توجه به اولویت ها در امر تبلیغ جهادی را یکی دیگر از نکات مهم دانست و افزود:باید به فلسفه تشکیل گروه های جهادی تبلیغی توجه شود، چرا که این گروه ها بناست مناطق مورد غفلت و جاهایی که عموم طلاب به خاطر محرومیت و کمبود امکانات به آنجا نمی روند را مورد پوشش قرار دهند و باید با اولویت بندی صحیح و مناسب به این مناطق آسیب پذیر توجه شایسته ای شود.

*نقش علما و روحانیت شیعه در حفظ مکتب اهل بیت(ع)

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به نقش مهم روحانیت شیعه در حفظ و نگهداری مکتب اهل بیت(ع) خاطر نشان ساخت: همواره در طول تاریخ دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) درصدد بودند که شیعه را از بین ببرند که اگر زحمات و تلاش های جهادی علمای بزرگ و مبلغین شیعه نبود؛ الان این معارف و مکتب نورانی به دست ما نمی رسد به گونه ای که پای هر" قال الباقر «ع»و «قال الصادق «ع» خون های زیادی ریخته شده است تا امروز به دست ما رسیده است.

*دشمنی ها علیه مکتب تشیع بیشتر شده است

وی با بیان این که امروزه دشمنی ها علیه مکتب حقه شیعه نه تنها کمتر نشده، بلکه بیشتر هم شده است تاکید کرد: استکبار جهانی به خصوص آمریکا ،غرب و بعضی کشورهای عربی منطقه تمام تلاش خود را دارد که شیعه را از بین ببرند و در این راه پول ها و دلارهای نفتی زیادی خرج می کنند و با تشکیل داعش جنایتکار سعی در تضعیف شیعه را دارد؛  اما سنت خدا بر این قرار گرفته است که این مکتب نورانی بماند که البته این کمک های الهی وظیفه ما مبلغین و روحانیت را کم نمی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha