شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جزایری

حوزه/ باید برای رفع پدیده بدحجابی از راه های فرهنگی همچون ترویج نماز استفاده کرد؛ چرا که «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ»، نماز بهترین وسیله برای جلوگیری از فساد و فحشاء و مفاسد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی است.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، که در حاشیه بیست و سومین اجلاسیه سراسری نماز انجام شد، با بیان این که برخورد منکراتی با مسأله معضلات اجتماعی نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت، اظهار داشت: گاهی برخی ها تصور می کنند که باید برخورد تندی با معضلات اجتماعی و بدحجابی ها صورت گیرد، اما تجربه ثابت کرده که این تقابل مستقیم هیچ گونه نتیجه خوبی به همراه نداشته است.

*راهکار کاهش آسیب های اجتماعی

وی، بهترین راه برای کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی را انجام فعالیت های فرهنگی عنوان کرد و گفت: باید برای رفع پدیده بدحجابی از راه های فرهنگی همچون ترویج نماز استفاده کرد؛ چرا که «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ»، نماز بهترین وسیله برای جلوگیری از فساد و فحشاء و مفاسد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی است.

 استاد درس خارج حوزه علمیه خوزستان به روایتی در باب جوان گناهکار و اصلاح آن به وسیله نماز اشاره کرد و افزود: راوی نقل می کند که یکی از به پیامبر عرض کرد که یکی از انصار پس از اقامه نماز پشت سر شما، در بیرون کارهای بدی انجام میدهد، به همین دلیل آیا اجازه می دهید او را مانع از ورود به مسجد کنیم!؟ اما پیامبر(ص) اجازه داده و فرمودند بگذارید به مسجد بیاید، چرا که من امیدارم یک روزی نماز او را اصلاح سازد و طولی نکشید که جوان اصلاح شد.

*توسعه مساجد به برکت انقلاب است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که هم اکنون مساجد زیادی در کشور ساخته و تجدید بنا شده، اظهار داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ایران، مساجد زیادی در سطح کشور ساخته و یا تجدید بنا شده که این توسعه و ساخت و ساز مساجد کمک خوبی به مقابله با تهاجم فرهنگی داشته است.

*ضرورت جذب جوانان به مساجد

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه افزود: ساخت مسجد در مرحله اول اهمیت دارد، اما نکته مهم دیگری که حایز اهمیت است، حضور طلاب و روحانیان در مساجد و جذب جوانان است.

 آیت الله موسوی جزایری، مسجد فاطمه الزهراء(س) منطقه کوی علوی اهواز را یکی از مساجد فعال عنوان کرد و گفت: پس از شهادت شهید شیخ هشام صیمری، برای مقابله با وهابیت اقدام به توسعه و بازسازی این مسجد کردیم که خوشبختانه این مسجد هم اکنون یکی از مراکز مهم انجام فعالیت های فرهنگی-دینی در اهواز است.

*پرداخت زکات برای ساخت مساجد در روستاها

امام جمعه اهواز به وضیت مساجد روستاها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در این دوسال اخیر با افزایش زکات ساخت مسجد در روستاها هم رشد خوبی داشته است، به طوری که بسیاری از مردم متقاضی بودند که زکات مالشان را اختصاص به ساخت مسجد کنند که  ما نیز موافقت کرده ایم.

 وی در پایان سخنان خود، برگزاری بیست و سومین اجلاسیه سراسری نماز را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: الحمدالله این اجلاس که با حضور مسؤولان کشوری به ویژه وزرای دولت تدبیر و امید برگزار شد، آثار و پیامدهای خوبی داشته و خواهد داشت.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha