چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 342108
۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲
ازدواج

حوزه/ پیامبر گرامی اسلام در حدیثی ازدواج در جوانی را حفظ کنندۀ دو سوم از دین جوان دانسته و تاکید نموده‌اند این عمل، ناله شیطان را نیز به همراه دارد.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله وسلّم: مَا مِنْ شَابٍّ تَزَوَّجَ فِي حَدَاثَةِ سِنِّهِ إِلَّا عَجَّ شَيْطَانُهُ يَا وَيْلَهُ يَا وَيْلَهُ عَصَمَ مِنِّي ثُلُثَيْ دِينِهِ فَلْيَتَّقِ اللَّهَ الْعَبْدُ فِي الثُّلُثِ الْبَاقِي.

رسول اكرم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم فرمود: هر جوانى در اوايل جوانى خود ازدواج كند، شيطانى كه در كمين اغفال او بود به ناله در مى‏آيد و فرياد مى‏زند: اى واى! اى واى! اين جوان دو ثُلث دين خود را از نفوذ من حفظ كرد.

(النوادر للراوندي، ص: 12)

نکته:

افزایش سنّ ازدواجِ جوانان، خطری برای فرد و به خصوص جامعه خواهد بود و عوارض چنین کاری بر هیچ عاقلی پوشیده نیست؛ جوانی که نتواند به موقع ازدواج نماید، هر چه قدر هم که بتواند خود را کنترل کند باز هم خطرات ناشی از عدم ازدواج او را تهدید خواهد کرد. مسئولین کشور بدانند هر مقدار که در مسیر ازدواجِ جوانان هزینه کنند از هدر رفتِ هزینۀ چند برابری برای مقابله با ناهنجاری  های جامعه جلوگیری کرده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha