یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 342418
۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
حجت الاسلام ایوبی - امام جمعه کنگاور

حوزه/ ابتدا صدای شلیک چند تیر به گوش رسید که گفته می شد تیر هوایی بوده و سپس عوامل رژیم طاغوت به سوی طلاب و مردم آتش گشودند و آنها را به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام ایوبی درگفتگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به قیام 19 دی مردم قم، اظهار داشت: در پی اهانت روزنامه اطلاعات به امام خمینی(ره) طلاب و روحاینون کلاس های درس خود را تعطیل و در منزل مراجع و بزرگان که تنها مأمن آنها بودند؛ تجمع کردند.

این استاد حوزه که خود از طلاب جوان و حاضر در قیام 19 دی ماه 1356 و از فعالان این قیام خونین بوده است، تصریح کرد : در آن دوران و شرایط سختی که حکمفرما بود، مراجع عظام نیز از این اهانت ناراحت و نگران بودند و اهانت به حضرت امام (ره) برای آنها غیر قابل تحمل بود .

وی ادامه داد: عشق به امام(ره) و نهضتش موجب گردید که عصر همان روز، طلاب جوان برای اعلام انزجار خود از این اهانت، به طرف حرم مطهرحضرت معصومه (س) به راه افتادند که در بین راه مردم و خصوصا جوانان به آنها ملحق گردیدند و این حرکت سبب شد که در میدان شهدای کنونی قم خیل عظیمی از جمعیت گرد هم آیند.

حجت الاسلام ایوبی افزود: خیل جمعیت حاضر با سر دادن شعارهایی اهانت رژیم پهلوی و این عمل وقیح را محکوم کرده و اعلام انزجار خود را ابراز کردند.

امام جمعه کنگاور اضافه کرد: عاملان رژیم محنوس پهلوی تحمل این حضور مردم و حمایت آنها از حضرت امام(ره) را نداشتند؛ بنابراین دست به کار شدند. ابتدا صدای شلیک چند  تیر به گوش رسید که گفته می شد  تیر هوایی بوده و سپس عوامل رژیم طاغوت به سوی طلاب ومردم آتش گشودند و آنها را به خاک و خون کشیدند.

وی عنوان کرد: جلادان شاه در این درگیری تعداد زیادی از مردم و خصوصا طلبه های جوان را به شهادت رساندند و برگ دیگری از جنایات هولناک رژیم شاهنشاهی را رقم زدند که برای همیشه در اذهان وتاریخ ماندگار شد.

حجت الاسلام ایوبی در پایان بیان داشت: به همت والای مردم و رهبری بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) و تحمل دشواری های فراوان، خون های ریخته شده طالبان حق و حقیقت به ثمر نشست و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و امروز ما شاهد حکومت اسلامی هستیم و همه ما باید هوشیار و بصیر باشیم و با جدیت تمام از آن حمایت نمایم تا بتوانیم آن را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر (عج) برسانیم .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha