شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار فیروزآبادی

حوزه/ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز سکوت در مقابل جریان افراطی و مخالف اسلام جایز نیست و باید همانند شهید نواب صفوی مقابل این جریانات مخالف دین و ولایت فقیه ایستاد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سرلشگر فیروزآبادی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام که در سالن همایش شهرداری قم برگزارشد؛ با اشاره به آیه 95 سوره نساء اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «لا يَسْتَوِي الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقاعِدينَ دَرَجَةً وَ کُلاًّ وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنى‏ وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ عَلَى الْقاعِدينَ أَجْراً عَظيماً/ ( هرگز ) افراد با ایمانی که بدون بیماری و ناراحتی ، از جهاد بازنشستند ، با مجاهدانی که در راه خدا با مال و جان خود جهاد کردند ، یکسان نیستند! خداوند، مجاهدانی را که با مال و جان خود جهاد نمودند، بر قاعدان [ ترک کنندگان جهاد ] برتری مهمّی بخشیده و به هر یک از این دو گروه ( به نسبت اعمال نیکشان ، ) خداوند وعده پاداش نیک داده، و مجاهدان را بر قاعدان، با پاداش عظیمی برتری بخشیده است».

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سلام بر فدائیان اسلام فرموده اند: «سلام بر آن پیش آهنگ جهاد و شهادت در زمان ما» که در این جمله هم جهاد این عزیزان تأکید و هم شهادت آنان تصدیق شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان ساخت: بنده امروز در این جلسه برای مزار نواب صفوی در دارالسلام قم اشک ریختم؛ چراکه این مزار شایسته ایشان نیست.

سرلشگر فیروزآبادی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: امروز ما در حوزه های علمیه نواب صفوی های بسیاری داریم که باید با شناخت از این شهید گرانقدر راه او را ادامه دهند.

وی ادامه داد: باید در کنار مزار این شهید والامقام حوزه علمیه ای بنا شود تا طلاب با این شهید مأنوس شده و راه او را ادامه دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: طلاب به عنوان حجت بر مردم هستند و باید اسوه و الگویی همانند نواب صفوی داشته باشند.

سرلشگر فیروزآبادی با اشاره به جمله دیگری از مقام معظم رهبری، تصریح کرد: معظم له می فرمایند: «اولین آتشی که از اسلام در دل ما افتاد، از نواب صفوی بود».

وی بیان داشت: نواب صفوی و همرزمانش به دنبال اجرای حکم قرآن بوده و با راهبردی صحیح به مبارزه پرداختند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: حاج احمدآقا در احوالات امام خمینی(ره) پس از تیرباران فدائیان اسلام آورده اند که ایشان بسیار متأثر شده و مایل بودند حرکتی در مقابله با این تیرباران انجام شود.

سرلشگر فیروزآبادی ابراز داشت: زحمت فدائیان اسلام مقدمه ای بود که توانستیم شاه را از مملکت بیرون کرده و الله اکبر آنان، تبدیل به الله اکبر 22 بهمن شده بود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امروز سکوت در مقابل جریان افراطی و مخالف اسلام جایز نیست و باید همانند شهید نواب صفوی مقابل این جریانات مخالف دین و ولایت فقیه ایستاد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha