دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
یحیی عقیلی

حوزه/ جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی کشور گفت: در کنار مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی مراسم گرامیداشت برخی شهدای روحانی که در کنار رزمنده‌ها در جریان‌های فکری جامعه نقش داشته‌اند برگزار می‌شود.

یحیی عقیلی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان این که امسال نودمین سالروز ولادت و سال 94 شستمین سالگرد شهادت شهید نواب صفوی است، اظهار کرد: به این منظور ستادی از خانواده شهدا و همرزمان شهید نواب صفوی و ارگان‌هایی مانند بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، کنگره شهدای روحانی کل کشور، بنیاد شهید و شهرداری قم تشکیل شده است و در 25 دیماه مراسم بزرگداشتی در سالن شهرداری قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم هم بزرگداشت شهید نواب صفوی و هم بزرگداشت شهدای فدائیان اسلام در دفاع مقدس است گفت: برنامه ریزی شده است در قبرستان وادی السلام قم، جایی که مزار شهید است یک مرکز فرهنگی به محوریت شهید نواب صفوی و آیت‌الله سعیدی با همکاری شهرداری قم ساخته شود.

جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به محصولات فرهنگی که برای این همایش آماده می‌شود بیان کرد: قرار است نشریه ویژه شهید نواب و فدائیان اسلام آماده چاپ و در این مراسم توزیع شود.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم که مصاحبه‌هایی از خاطراتی و  ناگفته‌هایی از فدائیان اسلام و حضور آن‌ها در آن دوران با محوریت شهید نواب صفوی، شهید واحدی و شهید ذوالقدر و کسانی که توانستند در آن جمع خفقان فعالیت‌هایی داشته باشند فراهم شود.

اولین جرقه های انقلاب

عقیلی با بیان اینکه فدائیان اسلام زمینه‌ساز انقلاب بودند گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که شاید اولین جرقه آتش از نواب به ما منتقل شد و در این مراسم می‌خواهیم یادی از بزرگان قبل از انقلاب داشته باشیم.

وی ادامه داد: در کنار مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام مراسم گرامیداشت برخی شهدای روحانی که در کنار رزمنده‌ها در خیلی از جریان‌های فکری جامعه نقش داشته‌اند برگزار می‌شود.

جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با بیان اینکه نمایشگاهی از تصاویر و مدارک و فعالیت‌های فدائیان اسلام برگزار می‌شود ابراز داشت: قرار که با همکاری صدا و سیما مستندی از شهدا و فدائیان اسلام ساخته شود.

5هزار روحانی  وطلبه شهید

وی مطرح کرد: ما بیش از 4 هزار شهید طلبه داریم و تحقیقات ادامه دارد و تا پایان تحقیقات احتمال زیاد نزدیک به 5 هزار روحانی و طلبه شهید را خواهم داشت.

عقیلی با بیان اینکه عمده برنامه کنگره در سال 95 و برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی است گفت: به غیر از پرداختن به شهدای داخل کشور به شهدای خارج نیز می‌پردازیم و در مرحله تحقیقات هستیم که بعد از برگزاری کنگره ملی در داخل کشور یک کنگره خارج از کشور خواهیم داشت برای بزرگداشت از شهید حکیم، صدر و عارف حسینی و هزاران روحانی که در خارج کشور در دفاع از اسلام و حریم ولایت به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه در کلیه استان‌ها 15 سال است که برگزاری کنگره شهدای روحانی را از بخش‌ها، شهرستان‌ها و استان‌ها شروع کرده‌ایم بیان کرد: تاکنون 28 کنگره استانی را برگزار کرده‌ایم و چند استان باقی مانده است که در سال 93 ادامه می‌دهیم.

جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با بیان اینکه در سال 94 بحث تولیدات را خواهیم داشت گفت: دائره المعارف و دانشنامه شهدای روحانی و کتاب شهدای روحانی استان‌ها نوشته می‌شود و همزمان یک سری محصولات فرهنگی مانند فیلم تولید خواهد شد و پیشنهاد ساخت سریال برای شهدای روحانی شاخص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدای روحانی در شش مرحله فعالیت می‌کند تصریح کرد: تکمیل آمار و اطلاعات شهدای روحانی، جمع‌آوری اسناد و مدارک خاطرات و ثبت تاریخ شفاهی حضور روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، تولید کتاب‌های مختلف و متنوع و ساخت مستند و برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها و برگزاری کنگره ملی و بین‌المللی از برنامه‌‌های کنگره شهدای روحانی است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha